Yim Talent Dag terugblik

De Young in Media (YIM) Talent van het Jaar Award is een belangrijke categorie binnen de AMMA-awards, en het is veel meer dan alleen een prijs; het fungeert als een opstap naar een glorieuze volgende fase in een mediacarrière. Het bereiken van de status van (YIM) Talent van het Jaar is dan ook geen eenvoudige prestatie. Een terugblik op de reis die de genomineerde talenten die op het podium staan, hebben afgelegd. 

Om kans te maken op de (YIM) Talent van het Jaar Award 2024 moest je aan meerdere ‘eisen’ voldoen. Je bent tussen de 18 en 30 jaar oud en een visionair mediatalent met maximaal drie jaar ervaring in de mediawereld. Verder ben je niet bang om te presenteren en in het bezit van een creatieve vonk die de mediawereld kan laten ontvlammen.

Pizza-avond

Tot onze grote vreugde blijken er heel veel van dit soort talenten rond te lopen. 28 talenten werden aangemeld en kwamen voor de eerste keer op donderdag 29 februari samen tijdens een informele pizza-avond om zich voor te bereiden op de Talent Day. Tijdens die avond kon iedereen vragen stellen aan de YIM-commissie, de oud-juryvoorzitter en de winnaars van eerdere edities.

YIM Talent Day

Op 7 maart was het vervolgens tijd voor het ‘echie’: de YIM Talent Day. In het bruisende hoofdkantoor van Omnicom Media Group kwamen de talenten samen om een oplossing te bedenken voor de uitdaging van adverteerder KPN. Na de briefing in de ochtend gingen ze eerst individueel aan de slag met een mediaplan. In de middag presenteerden ze hun oplossing aan de vakjury die de case ging beoordelen aan de hand van de volgende criteria: 

·       creatieve en innovatieve oplossing van de briefing;

·       goed onderbouwd, consistent mediaplan dat getuigt van strategisch inzicht;

·       drive, enthousiasme en overtuigingskracht tijdens de presentatie.


Alle deelnemers, ongeacht of zij wel of niet op de shortlist komen, hebben van de jury feedback op hun plan en presentatie gekregen. De Talent Day was dan ook niet alleen heel leuk om aan mee te doen, maar ook nog eens enorm leerzaam! 

Via deze weg willen we daarom nogmaals de juryleden bedanken: 

·       Wendy Pouw, Publicis (juryvoorzitter)

·       Mark Koot, Result (vicevoorzitter)

·       Dennis Kuperus, Zuiver

·       Milan van Vugt, IPG Mediabrands: Initiative

·       Samantha Catsburg, Stroom

·       Marco Gijsen, Ad Alliance

·       Natascha Chamuleau, SNAP

·       Pieter Jan Burgers, Holland Casino

·       Boaz Shkolnik, Mediahuis

·       Minke Kliphuis, GroupM

·       Danique Steur, Omnicom: OMD

·       Geert Hoogeveen, Teads


En laten we niet de sponsoren en de YIM-commissie vergeten, de stille krachten achter de schermen die deze reis mogelijk maken. Hun steun en betrokkenheid zijn onmisbaar voor de YIM Talent van het Jaar Award. Dank jullie wel.

Succes vanavond
Nathan van Gisbergen, Roos van Ginkel, Jasper van Lingen & Jorn Zwetsloot!

Gerelateerde artikelen

Ben jij het Young in Media (YIM) Talent van 2024?

Jong talent moet gevierd worden! Ben jij (of ken jij) een young professional tussen de 18 en 30 jaar oud, met maximaal drie jaar ervaring in de media, communicatie en reclamebranche? Dan is dit je kans om de Young in Media Talent Award van 2024 in de wacht te slepen. Schrijf je in voor YIM Talent Day en maak kans op deze award, bestemd voor die ene uitblinker die op 7 maart de vakjury weet te verrassen.

 

Lees verder

Dit was VIA Kickstart 2023

Met 13 colleges achter de rug hebben de kickstarters afgelopen weken heel veel kennis opgedaan. Een inspirerende collegereeks met onderwerpen over de verschillende disciplines uit de mediawereld. Elke week kwamen de kickstarters samen in Club Ace, die de ruimte afgelopen maanden speciaal voor ons beschikbaar heeft gesteld. Onderwerpen als merkstrategie, regelgeving & privacy en stereotypering zijn aan bod gekomen, met als doel starters van VIA verder te helpen in de media-, communicatie- en reclamebranche.

Lees verder

Adnight 2023: Duik in de Open Keuken van de Amsterdamse Creatieve Industrie

Op vrijdag 13 oktober is het zover: Adnight 2023, het grootse evenement dat bekendstaat als de 'open keuken van de Amsterdamse creatieve industrie', zal zijn deuren weer openen. Sinds de start in 2017 heeft Adnight zichzelf gevestigd als een onmisbaar evenement voor iedereen die deel uitmaakt van of geïnteresseerd is in de creatieve wereld van Amsterdam. Het jaarlijkse evenement biedt de perfecte gelegenheid voor professionals, studenten en liefhebbers om een kijkje te nemen achter de schermen van de meest innovatieve reclame- en creatieve bureaus. Naast de vele inspirerende presentaties en workshops, is het evenement ook een uitgelezen kans om te borrelen en netwerken. Een belangrijk hoogtepunt van Adnight is het talentprogramma 'Way In'. Het programma is speciaal opgezet om de drempel naar de reclame-industrie te verlagen en biedt jong talent de kans om zich te verdiepen in de wondere wereld van de reclame. Dit jaar vindt 'Way In' weer plaats in Paradiso. Het programma start om 15.00 uur. Voor studenten is er goed nieuws. Dankzij onze samenwerking met diverse opleidingsinstituten hebben we kortingscodes beschikbaar gemaakt om de toegang tot dit evenement nog toegankelijker te maken. Heb je als opleider of student deze code nog niet ontvangen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen via [email protected]. En zoals de traditie het wil, wordt de avond afgesloten met een knallende afterparty in Paradiso. Mis deze kans niet om jezelf te onderdompelen in de bruisende creatieve industrie van Amsterdam. We zien je graag op 13 oktober bij Adnight 2023! Tickets: Adnight.nl

Lees verder