Teruglezen: Algemene Ledenvergadering 2023

Op 13 april vond de Algemene Ledenvergadering van branchevereniging VIA plaats, waar we terugblikten op het jaar 2022 en onze plannen voor 2023 bespraken. In dit artikel vind je een korte samenvatting van de vergadering en kun je de foto’s bekijken van de vergadering en de borrel. Als VIA-lid kun je de notulen van de vergadering downloaden door eerst in te loggen.

Jaarrekening 2022 en begroting 2023 goedgekeurd

Penningmeester Dorine van Mullem presenteerde het jaarverslag, dat unaniem werd goedgekeurd. De jaarrekening, die samen met de nieuwe kascommissie is doorgenomen, is hier te downloaden. Ook de begroting voor 2023 kreeg groen licht.

Fusie VIA en MWG

De vergadering bracht de aankondiging van een fusie tussen VIA en MWG, met als doel een betere toegevoegde waarde te bieden aan leden van beide partijen op het gebied van programmering, educatie en viering van het vak. Deze krachtenbundeling zorgt voor minder overlapping in de agenda's van de leden, waardoor er meer tijd vrijkomt om hen te ondersteunen en faciliteren.

VIA-directeur Saskia Baneke benadrukte dat de fusie als een logische stap wordt gezien en dat de structuur van VIA grotendeels ongewijzigd zal blijven. De activiteiten van MWG zullen voornamelijk een aanvulling vormen, met een focus op verdere professionalisering van awards en ontwikkelprogramma's zoals de Effie, AMMA, YIM en VIA Kickstart.

Nieuwe bestuursleden verwelkomd

Mèlanie Bosveld werd benoemd tot VIA-bestuurslid en zal zich voornamelijk richten op de portefeuille Mensen. Bosveld staat bekend als de drijvende kracht achter Kult&Ace en het inclusieve marketing platform 'Pact'. Renee van den Oetelaar (Boomerang FT) die tijdens het Legend Diner werd uitgeroepen tot Rookie of the Year, treedt ook toe als nieuw VIA-bestuurslid en zal een jaar lang deel uitmaken van het bestuur.

Afscheid van bestuursleden

Op 13 april werd officieel afscheid genomen van Dick van der Lecq, Saskia Wagemakers, Tim Geenen, Jos Govaart en Baba Touré. Het bestuur van VIA bedankt hen voor hun bijdrage aan de vereniging en de marketingbranche.

Download hieronder de presentatie en de notulen van de vergadering. Let op: alleen voor leden.

Verder lezen?

Wil je verder lezen, kijken en downloaden? Meld je aan en word lid of log in met je VIA account.

newsletter background