VIA, ra*w en youngdogs organiseren ADfest ‘from mad men to next gen’
De belangrijkste loopbaanvragen van de volgende generatie reclame, marketing en communicatietalenten worden beantwoordt.
In het Koninklijk Instituut voor de Tropen organiseert VIA, in samenwerking met RA*W en YoungDogs, op woensdagmiddag 18 mei ADfest hét advertising-, marketing- en communicatie evenement voor studenten en starters. ADfest, voorheen bekend onder de naam 24Academy, moet antwoord geven op de belangrijkste carrièrevragen van de aanstormende talenten van onze industrie. ADfest hoopt naast inspiratie ook bij te dragen aan meer duidelijkheid met als doel duurzamere talent matches, nu en in de toekomst. Studenten en starters kunnen zich aanmelden via: adfest.amsterdam
‘From Mad Men to Next Gen’
Het thema van alweer de 7e editie van het evenement is: ‘From Mad Men to Next Gen’. In een middagvullend programma delen verschillende nationale en internationale sprekers hun visie en ervaringen over de toekomst van het werk, de baan en de cultuur binnen de creatieve industrie. De eerste sprekers zijn inmiddels bekend: Anne Merel Verleun (Hammerfest), Arno Peperkoorn (Result), Tim van der Wiel (Go Spooky) en Patritia Pahladsingh (TBWA\NEBOKO). Net als bij de voorgaande edities verwachten de organisatoren dat meer dan 400 studenten en starters het evenement zullen bezoeken. Ook de Future Bosses Lunch, waarbij leiders uit het vak samen met groepjes studenten lunchen en relevante stellingen bespreken, is een populair onderdeel van de dag.
Duidelijkheid bieden aan studenten en starters
Met name de brede insteek van het programma is voor de Hogeschool van Amsterdam een belangrijke reden om actief studenten naar het evenement te sturen. Herman van Tilburg, HvA-Opleidingen Communicatie + Creative Business: “Het is voor studenten waardevol en noodzakelijk dat ADfest en dergelijke evenementen worden georganiseerd. De creatieve industrie is breed en continu in verandering. Om een beter beeld van hun toekomstperspectief te bieden moeten we divers talent laten zien hoe ze hun plek kunnen vinden binnen dit vakgebied en hen laten ontdekken waar ze goed in zijn.”
We leren van elkaar en op die manier hopen we als VIA een bijdrage te leveren aan het creëren van een duurzame match tussen werkgevers en werknemers.- Baba Touré
Frisse en nieuwe perspectieven
ADfest geeft niet alleen studenten en starters meer inzicht over hun toekomst, het evenement levert ook frisse en nieuwe perspectieven voor de branche op, aldus VIA-bestuurslid Next Gen Talent, Baba Touré. Touré: “De inbreng en visie van de deelnemers zorgt ervoor dat wij als industrie met de volgende generatie meegroeien. We leren van elkaar en op die manier hopen we als VIA een bijdrage te leveren aan het creëren van een duurzame match tussen werkgevers en werknemers.”
Programma en inschrijven
Omdat het hele evenement in het teken staat van interactie en het voeren van dialoog worden de sprekers van ADfest in de komende weken stapsgewijs via de socialmediakanalen van VIA, RA*W en YoundDogs bekendgemaakt en uitgelicht.
Voor meer informatie en tickets: adfest.amsterdam