Digital Audiolandschap 2021

Inzicht in het ecosysteem van podcasts, muziekstreamingdiensten en digitale radio

De Taskforce Digital Audio publiceert vandaag de 2021 versie van de overzichtskaart Nederlandse digitale audiomarkt. Met het overzicht wil de taskforce marketing- en communicatieprofessionals inzicht bieden in de verschillende partijen die in het domein Digital Audio in Nederland actief zijn. 

Midden september 2020 publiceerde de taskforce de eerste overzichtskaart met begrippenlijst van de Nederlandse digitale audiomarkt. In het afgelopen half jaar zijn er een aantal wijzigingen geweest én nieuwe partijen bij gekomen. Zo is Sublime overgenomen door NRC en heeft NRC onlangs NRC Audio gelanceerd. Daarnaast zijn de bedrijven en kanalen Tonny Media, Clubhouse, Big Orange, NPO Luister en Hearst toegevoegd.

Mocht je een partij missen op dit landschap overzicht, stuur dan een mail naar [email protected].

Gerelateerde artikelen

Digital Ad Spend Study 2023

De digital-advertisingbestedingen zijn in 2023 met 5 procent gegroeid. In totaal besteedden adverteerders ruim 3,7 miljard euro aan digitale advertenties. Dat zien we terug in de jaarlijkse Digital Ad Spend Study.

Lees verder