Conny Braams volgt Alfred Levi op als hoofdjuryvoorzitter Effie Awards
Amsterdam, 28 september 2023 – Conny Braams, de recent afgetreden Chief Digital and Commercial Officer van Unilever, verantwoordelijk voor de digitale transformatie, marketing en sales wereldwijd, wordt de nieuwe hoofdjuryvoorzitter van de Effie Awards. Op 16 november aanstaande, tijdens de Effie-uitreiking, zal zij officieel het voorzitterschap overnemen van Alfred Levi, die na een maximale termijn van vijf jaar afscheid neemt.
Indrukwekkende carrière
Met meer dan 30 jaar succesvolle internationale ervaring bij Unilever heeft Conny Braams een indrukwekkende carrière in marketing en communicatie opgebouwd. Tot en met augustus 2023 bekleedde zij de functie van Chief Digital & Commercial Officer en maakte zij deel uit van het hoogste orgaan van de FMCG-gigant, de Unilever Leadership Executive. In 2021 werd Braams nog door de World Federation of Advertisers (WFA) uitgeroepen tot Global Marketer of the Year 2021 en in 2023 eindigde zij wereldwijd op de derde plaats in the World’s Most Influential CMO Forbes lijst.
De ideale kandidaat Met Braams krijgt de Effie Awards een voorzitter die een sterke verbondenheid heeft met mensen, data, media, creatie en technologie. Haar drive om gewoontes te doorbreken, mensen samen te brengen, maar vooral om platformen en technieken met elkaar te combineren, maken van Braams de gedroomde opvolger van Alfred Levi, aldus lid van de Effie-stuurgroep Heleen Crielaard.
Crielaard: “Conny wordt terecht geprezen om haar leiderschapskwaliteiten, integriteit en betrokkenheid bij de industrie. In de afgelopen drieëndertig jaar heeft zij altijd bij Unilever gedecideerd en met een duidelijke visie gezocht naar hoe je als merk ook maatschappelijke waarde kan toevoegen. Al deze factoren maken van Conny de ideale kandidaat om het voorzitterschap op zich te nemen, waarbij ze haar uitgebreide kennis en ervaring zal inzetten om de effectiviteit van marketingcommunicatie te blijven bevorderen en belonen.”
Vernieuwing en verbreding Braams kijkt met veel waardering naar de Effie Awards. “De afgelopen jaren heeft de Effie Awards Netherlands bewezen dat ze altijd openstaat voor vernieuwing en verbreding. De grenzen zijn verlegd, zonder uit het oog te verliezen waar het in de basis om draait; wanneer je een Effie wint, heb je bewezen dat je als marketeer en bureau een buitengewoon resultaat hebt bereikt. Ik kijk er dan ook naar uit om samen met de andere hoofdjuryleden de ambitie en uiteindelijke winnaars van de Effies te bepalen.”
Tickets voor de uitreiking op 16 november zijn nog te koop
De uitreiking van de Effie Awards vindt ook dit jaar plaats na afloop van het marketing- en communicatiecongres MarketingLive! Het congres heeft jaarlijks als 'motto' Bright Perspectives on Marketing en biedt een gevarieerd programma waarin onder andere Dimitri Barbe van Springbok agency Make Sense, Tisha van Lammeren, CCO van Odido (voorheen T-Mobile) en Sander Schimmelpenninck. s’Avonds kun je aanschuiven bij het exclusieve galadiner waar de Effie Awards worden uitgereikt. De presentatie van de avond is dit jaar in handen van de Nederlandse stand-upcomedian Edson da Graça. Kaarten zijn in de verkoop en verkrijgbaar via https://effie.nl/tickets-kopen/