Dit zijn de genomineerden voor de AMMA Awards 2024

Amsterdam, donderdag 28 maart 2024 – Vandaag werden de laatste genomineerden voor de AMMA Awards 2024 bekendgemaakt. Met een indrukwekkende lijst van 39 genomineerden verspreid over 13 categorieën, belooft de uitreiking op 16 mei in het iconische Koninklijk Theater Tuschinski een onvergetelijke viering van de media-industrie te worden: The Night of the Masters.  

 

AMMA NOMINATION WEEK  

Afgelopen week stond in het teken van de AMMA Nomination Week. Dit jaar met een vernieuwende aanpak in samenwerking met Brave Media, waarbij elke dag via video de genomineerden per domein werden onthuld. “Dit jaar willen we nog meer diepgang en inhoud in het programma brengen”, aldus Tjitske Maathuis, dit jaar verantwoordelijk voor de Nomination Week binnen de AMMA-commissie. “Na de bekendmaking van de genomineerden komen er binnenkort interviews online waarin we dieper ingaan op de cases van de genomineerden.  Met Tuschinski als eindbestemming van de AMMA Awards vonden we de nominatievideo’s een passende nieuwe manier van de onthulling van de genomineerden.” De video’s werden gepresenteerd door de juryvoorzitters en Hélène Hendriks, die op 16 mei ook de presentatie op zich zal nemen. 

 

DE UITREIKING 

De kaartverkoop voor de AMMA Awards is vandaag van start gegaan. Voor de 23e editie van de AMMA Awards is gekozen voor het thema The Night of the Masters, dresscode Gala / Black tie. Voorafgaand aan de uitreiking zijn er een beperkt aantal plekken beschikbaar voor het AMMA-diner bij Kitchen & Bar van Rijn. Na de uitreiking zullen de festiviteiten voortgezet worden tijdens de afterparty in Oliva aan het Rembrandtplein. Tickets zijn nu beschikbaar via de AMMA-website.

 

Masters of Data

BESTE PERFORMANCE DOOR MEDIA

Bureau: EssenceMediacom
Adverteerder: IKEA
Case: Significante omzetgroei bij IKEA door inzicht in de incrementele waarde van extra media-investeringen 

Bureau: Publicis Groupe 
Adverteerder: Hewlett Packard
Case: Hoe we met een intent based SEA strategie de omzet van HP printers fors lieten stijgen

 

BESTE GEBRUIK VAN DATA & TECHNOLOGIE 

Bureau: dentsu 
Adverteerder: Greenchoice
Case: Van Insights tot Impact: Hoe een gecombineerde aanpak van innovatieve datastrategieën resulteerde in Greenchoice’s succesverhaal.

Bureau: Wavemaker 
Adverteerder: Hills Pet Nutrition
Case: Worlds first cross-media, cross DSP AI tool for Awareness impact optimalisation

Bureau: Mindshare 
Adverteerder: NS International
Case: Reisrevolutie: Op het juiste spoor naar personalisatie bij NS International

 

BESTE RESEARCH 

Media-exploitant: Ster
Case: De Magie van Afleiding

Organisatie: Nationaal Media Onderzoek
Case: Het NMO Luisteronderzoek

 

Masters of Impact

BESTE INZET VAN EEN MEDIUM

Media-exploitant: DPG Media
Adverteerder: Praxis     
Case: Van spookhuis tot droomhuis: Hoe Praxis met lokale verhalen het domein verduurzaming claimt

Bureau: Mindshare
Adverteerder: Unilever
Case: SheaMoisture #haartok

Bureau: Initiative
Adverteerder: Voedingscentrum
Case: Het paard van Troje; met de schijf van vijf in de supermarkt 

Bureau: Mindshare
Adverteerder: KPN
Case: TikTokTalkshow

 

BESTE SMART IMPACT

Bureau: Initiative
Adverteerder: Ministerie van justitie en veiligheid
Case: Laat je niet interneppen 

Bureau: Megawatt
Adverteerder: Netflix   
Case: Ferry Bouman is back!

Bureau: Weber Shandwick
Adverteerder: Mars Nederland (Pedigree)        
Case: Pedigree Dogfishing

 

BESTE MEDIA-INNOVATIE 

Bureau: DPG Media
Case: Ad Manager, het duurzame self-service advertentieplatform van DPG Media

Bureau: EssenceMediacom
Adverteerder: Porsche Nederland
Case: Elegance in Motion: How AI and Insights Captured the Hearts of Porsche Driven Females.

 

Masters of Strategy

BESTE CONTENT- EN ENGAGEMENTSTRATEGIE

Bureau: Mindshare
Adverteerder: Zilveren Kruis
Case: Preventie huidkanker; “Wat je ook beweert, zorg dat je smeert!”

Bureau: dentsu & Bol
Adverteerder: Bol
Case: Hoe bol blije koppies creëert met een magisch Sinterklaasfeest

Bureau: Publicis Groupe
Adverteerder: Het Nationaal Comité 4 en 5 mei
Case: De Onvergetelijke 2 Minuten

 

BESTE COLLABORATION 

Bureau: EssenceMediacom bv
Adverteerder: IKEA
Case: Ieder meubel verdient een tweede kans.’  (Green Friday: IKEA)

Bureau: Wavemaker    
Adverteerder: Perfetti Van Melle
Case: Mentos Grote Prijs van Nederland. Een partnership waar muziek in zit!

Media-exploitant: Talpa Network
Adverteerder: ING
Case: Ongelijke kansen: vrouwenvoetbal verdient meer

 

BESTE MEDIASTRATEGIE 

Bureau: dentsu & Bol
Adverteerder: Bol
Case: Hoe bol de Sinterklaasmagie op alle fronten versterkte

Bureau: dentsu
Adverteerder: Heineken
Case: Heineken’s omarming van Nederlandse gezelligheid 

Bureau: Initiative
Adverteerder: Ministerie van Defensie
Case: Defensie – Generatie D 

 

Masters of Industry

MEDIA-EXPLOITANT VAN HET JAAR

DPG Media
Global Media & Entertainment
Ahold Delhaize European Sourcing        
Clear Channel

 

BUREAU VAN HET JAAR 

dentsu
Wavemaker
Mindshare

 

ADVERTEERDER VAN HET JAAR 

Adverteerder: Hornbach
Bureau: Mediaplus                      
Case: Hornbach: van retailmerk naar mediamerk

Adverteerder: Bol
Bureau: dentsu 
Case: Hoe bol met lef en focus de jongere doelgroep opnieuw aan zich heeft weten te binden

Adverteerder: Unilever
Bureau: Mindshare
Case: Unilever zet de nieuwe standaard!

 

YIM TALENT VAN HET JAAR 

Nathan van Gisbergen
CS Digital Media

Roos van Ginkel
dentsu

Jasper van Lingen
StudioM

Jorn Zwetsloot
Ahold Delhaize

Gerelateerde artikelen

Aftellen tot de AMMA Nomination Week

Donderdag 15 februari, Amsterdam – De jaarlijkse zoektocht naar de meest innovatieve en impactvolle prestaties binnen de media-industrie is vanaf deze week in volle gang nu de inzendtermijn voor de Annual of Master in Media Awards (AMMA Awards) is verstreken. Met de sluiting van de inzendingsperiode op 9 februari, begint een cruciale fase: de beoordeling van de ingezonden cases door de deskundige AMMA-jury. 

Lees verder

AMMA Awards 2024 open voor inzending

Woensdag 10 januari 2024, Amsterdam - Welk merk, media-exploitant of -bureau verdient er dit jaar een AMMA? Al 23 jaar zijn de Annual of Master in Media Awards (afgekort: AMMA Awards) dé mediaprijzen voor de beste campagnes, opvallendste concepten en grootste talenten. Deze week is de inzendmodule geopend. Ga naar de AMMA website voor meer informatie >>

Lees verder