Dit zijn de genomineerden voor de AMMA Awards 2024
Amsterdam, donderdag 28 maart 2024 – Vandaag werden de laatste genomineerden voor de AMMA Awards 2024 bekendgemaakt. Met een indrukwekkende lijst van 39 genomineerden verspreid over 13 categorieën, belooft de uitreiking op 16 mei in het iconische Koninklijk Theater Tuschinski een onvergetelijke viering van de media-industrie te worden: The Night of the Masters.
AMMA NOMINATION WEEK
Afgelopen week stond in het teken van de AMMA Nomination Week. Dit jaar met een vernieuwende aanpak in samenwerking met Brave Media, waarbij elke dag via video de genomineerden per domein werden onthuld. “Dit jaar willen we nog meer diepgang en inhoud in het programma brengen”, aldus Tjitske Maathuis, dit jaar verantwoordelijk voor de Nomination Week binnen de AMMA-commissie. “Na de bekendmaking van de genomineerden komen er binnenkort interviews online waarin we dieper ingaan op de cases van de genomineerden. Met Tuschinski als eindbestemming van de AMMA Awards vonden we de nominatievideo’s een passende nieuwe manier van de onthulling van de genomineerden.” De video’s werden gepresenteerd door de juryvoorzitters en Hélène Hendriks, die op 16 mei ook de presentatie op zich zal nemen.
DE UITREIKING
De kaartverkoop voor de AMMA Awards is vandaag van start gegaan. Voor de 23e editie van de AMMA Awards is gekozen voor het thema The Night of the Masters, dresscode Gala / Black tie. Voorafgaand aan de uitreiking zijn er een beperkt aantal plekken beschikbaar voor het AMMA-diner bij Kitchen & Bar van Rijn. Na de uitreiking zullen de festiviteiten voortgezet worden tijdens de afterparty in Oliva aan het Rembrandtplein. Tickets zijn nu beschikbaar via de AMMA-website.
Masters of Data
BESTE PERFORMANCE DOOR MEDIA
Bureau: EssenceMediacom
Adverteerder: IKEA
Case: Significante omzetgroei bij IKEA door inzicht in de incrementele waarde van extra media-investeringen
Bureau: Publicis Groupe
Adverteerder: Hewlett Packard
Case: Hoe we met een intent based SEA strategie de omzet van HP printers fors lieten stijgen
BESTE GEBRUIK VAN DATA & TECHNOLOGIE
Bureau: dentsu
Adverteerder: Greenchoice
Case: Van Insights tot Impact: Hoe een gecombineerde aanpak van innovatieve datastrategieën resulteerde in Greenchoice’s succesverhaal.
Bureau: Wavemaker
Adverteerder: Hills Pet Nutrition
Case: Worlds first cross-media, cross DSP AI tool for Awareness impact optimalisation
Bureau: Mindshare
Adverteerder: NS International
Case: Reisrevolutie: Op het juiste spoor naar personalisatie bij NS International
BESTE RESEARCH
Media-exploitant: Ster
Case: De Magie van Afleiding
Organisatie: Nationaal Media Onderzoek
Case: Het NMO Luisteronderzoek
Masters of Impact
BESTE INZET VAN EEN MEDIUM
Media-exploitant: DPG Media
Adverteerder: Praxis
Case: Van spookhuis tot droomhuis: Hoe Praxis met lokale verhalen het domein verduurzaming claimt
Bureau: Mindshare
Adverteerder: Unilever
Case: SheaMoisture #haartok
Bureau: Initiative
Adverteerder: Voedingscentrum
Case: Het paard van Troje; met de schijf van vijf in de supermarkt
Bureau: Mindshare
Adverteerder: KPN
Case: TikTokTalkshow
BESTE SMART IMPACT
Bureau: Initiative
Adverteerder: Ministerie van justitie en veiligheid
Case: Laat je niet interneppen
Bureau: Megawatt
Adverteerder: Netflix
Case: Ferry Bouman is back!
Bureau: Weber Shandwick
Adverteerder: Mars Nederland (Pedigree)
Case: Pedigree Dogfishing
BESTE MEDIA-INNOVATIE
Bureau: DPG Media
Case: Ad Manager, het duurzame self-service advertentieplatform van DPG Media
Bureau: EssenceMediacom
Adverteerder: Porsche Nederland
Case: Elegance in Motion: How AI and Insights Captured the Hearts of Porsche Driven Females.
Masters of Strategy
BESTE CONTENT- EN ENGAGEMENTSTRATEGIE
Bureau: Mindshare
Adverteerder: Zilveren Kruis
Case: Preventie huidkanker; “Wat je ook beweert, zorg dat je smeert!”
Bureau: dentsu & Bol
Adverteerder: Bol
Case: Hoe bol blije koppies creëert met een magisch Sinterklaasfeest
Bureau: Publicis Groupe
Adverteerder: Het Nationaal Comité 4 en 5 mei
Case: De Onvergetelijke 2 Minuten
BESTE COLLABORATION
Bureau: EssenceMediacom bv
Adverteerder: IKEA
Case: Ieder meubel verdient een tweede kans.’ (Green Friday: IKEA)
Bureau: Wavemaker
Adverteerder: Perfetti Van Melle
Case: Mentos Grote Prijs van Nederland. Een partnership waar muziek in zit!
Media-exploitant: Talpa Network
Adverteerder: ING
Case: Ongelijke kansen: vrouwenvoetbal verdient meer
BESTE MEDIASTRATEGIE
Bureau: dentsu & Bol
Adverteerder: Bol
Case: Hoe bol de Sinterklaasmagie op alle fronten versterkte
Bureau: dentsu
Adverteerder: Heineken
Case: Heineken’s omarming van Nederlandse gezelligheid
Bureau: Initiative
Adverteerder: Ministerie van Defensie
Case: Defensie – Generatie D
Masters of Industry
MEDIA-EXPLOITANT VAN HET JAAR
DPG Media
Global Media & Entertainment
Ahold Delhaize European Sourcing
Clear Channel
BUREAU VAN HET JAAR
dentsu
Wavemaker
Mindshare
ADVERTEERDER VAN HET JAAR
Adverteerder: Hornbach
Bureau: Mediaplus
Case: Hornbach: van retailmerk naar mediamerk
Adverteerder: Bol
Bureau: dentsu
Case: Hoe bol met lef en focus de jongere doelgroep opnieuw aan zich heeft weten te binden
Adverteerder: Unilever
Bureau: Mindshare
Case: Unilever zet de nieuwe standaard!
YIM TALENT VAN HET JAAR
Nathan van Gisbergen
CS Digital Media
Roos van Ginkel
dentsu
Jasper van Lingen
StudioM
Jorn Zwetsloot
Ahold Delhaize