Dit zijn de winnaars van de Programmatic Awards 2023
Amsterdam, vrijdag 16 juni – Op de NDSM-werf in het STRAAT Museum in Amsterdam zijn gisteravond de winnaars van de Programmatic Awards 2023 bekendgemaakt. Branchevereniging VIA reikte gisteravond op de bijzondere locatie voor de zevende keer de Programmatic Awards uit. Een avond gewijd aan de beste programmatic advertisingcases en (aanstormende) talenten van Nederland.
De uitreiking
VIA-bestuurslid Dorine van Mullem, opende de avond met een hartelijk welkomstwoord en reflecteerde op de geschiedenis van de Programmatic Awards. Ze vertelde over het bescheiden begin van het evenement zeven jaar geleden, dat sindsdien is uitgegroeid tot het grootste en belangrijkste evenement in de programmatic industrie.
Vervolgens nam hoofdjuryvoorzitter Richard Vis het woord om te praten over de ingediende cases: “Met deze editie zien we door de diversiteit aan inzendingen dat we meer dan ooit een divers publiek bedienen. Ook genomineerde talenten werken voor steeds meer verschillende werkgevers. Zo zien we talenten van adverteerders, media-eigenaren en bureaus. In het verleden kregen de Programmatic Awards nog wel eens het verwijt dat het sterk draaide om een kleine groep grote mediabureaus, de huidige inzendingen laten zien dat dit nu zeker niet meer het geval is. Het programmatic landschap is wat dat betreft diverser dan ooit.”Na deze toespraken werden de winnaars in de drie verschillende categorieën aangekondigd.
Programmatic Star
De avond werd afgesloten door Marvin Vacquier Droop, juryvoorzitter van de categorie Campaign, die een prijs uitreikte die vooraf niet was aangekondigd. Geheel in stijl met de locatie van het STRAAT museum, dat bekend staat als de Hall of Fame, een plek waar de internationale street art scene al jaren de buitenmuren beschilderd, werd een Programmatic Star award uitgereikt. Pim van Boekhold van DPG media ontving deze oeuvreprijs voor zijn jarenlange bijdrage aan de programmatic industrie.
Alle winnaars op een rij
Programmatic Star
Pim van Boekhold – DPG Media
> TALENT
Programmatic Specialist
Michael Kloosterhuis – Traffic Builders
Rising Star
Bram Wicherink – Group M Nexus & Mindshare
> CAMPAIGN
Most Effective Campaign
Adwise & Continu
Branding / Awareness Polestar & dentsu
Best Omnichannel Retail Merkle & Hema
> SOLUTION
Best Use of Technology
Dept® & NS
Best New Technology
Sage+Archer \ Vistar Media