Effie Awards 2025 open voor inzending

Amsterdam, 2 juni 2025 – De inschrijving voor de Effie Awards 2025 is geopend. Al meer dan vier decennia zijn de Effie Awards dé awards voor effectieve marketing. De kernvraag blijft: wat maakt een campagne aantoonbaar effectief? Wie het antwoord in handen heeft, maakt op donderdag 13 november kans op een Bronzen, Zilveren of Gouden Effie Award. Inzenden is mogelijk tot en met 26 augustus. 


NIEUWE JURY

Tijdens EffieFest – het jaarlijkse kennisfestival en tevens de officiële aftrap van het Effie-seizoen – werd een nieuwe lichting juryleden voorgesteld. Prominente vakprofessionals als Kirsten Smits-van Heugten (Jumbo) en Charlotte Koeleman (Somention) treden toe tot de Effie-jury. 

De samenstelling van de jury is met zorg vormgegeven door de Effie stuurgroep, bestaande uit Hans Middelhoek, Esther Overmars, Patritia Pahladsingh en Brenda Smith. De jury bestaat uit vertegenwoordigers van bureaus, adverteerders, producenten, onderzoekers en onafhankelijke experts. Een volledig overzicht van de juryleden is hier te vinden.


INTRODUCTIE VAN DRIE NIEUWE CATEGORIEËN

Dit jaar zijn er drie nieuwe categorieën toegevoegd aan de Effie Awards: Employer Branding & Werving, Business-to-Business en Klantloyaliteit. “Elk van deze categorieën sluit aan op actuele ontwikkelingen in het vakgebied,” aldus Henriette van Swinderen, directeur van de Bond van Adverteerders. “Steeds meer merken zetten specifieke Employer branding campagnes in om talent aan te trekken B2B vereist specifieke strategieën en middelen op klanten te bereiken. En klantloyaliteit raakt de kern van duurzame groei: het behouden van klanten en het versterken van relaties. Binnen elk van deze domeinen zien we veelbelovende, effectieve cases die het verdienen om in de schijnwerpers te staan.”


INZENDPERIODE EN BEOORDELING

Om inzenders optimaal te ondersteunen, organiseert Effie dit jaar elke twee weken een Effie Spreekuur. Tijdens deze sessies kunnen deelnemers terecht voor individueel advies en het stellen van vragen. De spreekuren worden begeleid door ervaren vakgenoten: Hans Middelhoek (The UPS Company), Esther Overmars (Here.) en Tim Claassen (Havas Lemz).

De inzendperiode loopt tot en met 26 augustus 2025. Vanaf september start de jury met het beoordelen van de ingezonden cases.

Meer informatie over de categorieën, beoordelingscriteria en deelnamevoorwaarden is te vinden op www.effie.nl.

Gerelateerde artikelen

Aftellen tot de AMMA Nomination Week

Donderdag 15 februari, Amsterdam – De jaarlijkse zoektocht naar de meest innovatieve en impactvolle prestaties binnen de media-industrie is vanaf deze week in volle gang nu de inzendtermijn voor de Annual of Master in Media Awards (AMMA Awards) is verstreken. Met de sluiting van de inzendingsperiode op 9 februari, begint een cruciale fase: de beoordeling van de ingezonden cases door de deskundige AMMA-jury. 

Lees verder

AMMA Awards 2024 open voor inzending

Woensdag 10 januari 2024, Amsterdam - Welk merk, media-exploitant of -bureau verdient er dit jaar een AMMA? Al 23 jaar zijn de Annual of Master in Media Awards (afgekort: AMMA Awards) dé mediaprijzen voor de beste campagnes, opvallendste concepten en grootste talenten. Deze week is de inzendmodule geopend. Ga naar de AMMA website voor meer informatie >>

Lees verder