Kick-off van nieuw ESG-project voor de marcomsector

Afgelopen week hebben we een veelbelovende start gehad van ons nieuwe ESG-project: een gezamenlijk initiatief van bvA en VIA. 

Het doel? Een praktische oplossing voor het uitwisselen van ESG-doelen en -prestaties in de marcomsector, om duurzame en sociale samenwerking te versnellen.

Met een diverse werkgroep van adverteerders, bureaus en exploitanten en verschillende expertises (sustainability, legal, marcom en procurement) ontstonden meteen goede, leuke en positieve gesprekken. We hopen met deze brede mix aan specialisten iets waardevols te creëren dat breed draagvlak heeft en alle relevante perspectieven bevat.

Als er één ding duidelijk is geworden uit de kick-off dan is het dat duurzaamheidscriteria en doelen op termijn integraal onderdeel worden van samenwerkingen in de marcomsector, en dat gezamenlijk optrekken het draagvlak en enthousiasme vergroten. We hopen met dit project hier een belangrijke en mooie bijdrage aan te leveren!

We kijken uit naar de komende workshops waarin dit project verder vorm krijgt. Voor de zomer volgt een update. Stay tuned!

Dank aan de werkgroep voor hun inzet: Marga Jordaans, Fidel van Kempen, Marijke Goudberg, Natasja Van Elburg - Jansen van Galen, Wouter van Putten, Jeroen Preseun, Jasper Bronner, Duco de Mol van Otterloo, Anika Ramamurthy, Paul Vereijken, Roos Doggers, Linda Jansen, Reynder Bruyns en Antoine Mes.

Gerelateerde artikelen

Programma Koffiedik Kijken 2024 compleet

We gaan weer Koffiedik Kijken! Op donderdag 11 januari verwelkomen we traditiegetrouw de marketingcommunicatie-industrie in het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) te Amsterdam tijdens Koffiedik Kijken, dé nieuwjaarsbijeenkomst van ons mooie vak.

Lees verder