Mis het niet: de lancering van de Pitchcode 2025

Op 29 september ondertekenen bvA, VIA, DDA, IDEA, BNO, DDMA en PMA de Pitchcode 2025 bij Felix Meritis in Amsterdam. Een uniek moment want het is voor het eerst dat de gezamenlijke branche-organisaties de regels onderschrijven die in de Pitchcode 2025 zijn vastgelegd. De Pitchcode zal vanaf 30 september onder meer te downloaden zijn via de QR Code in de sidebar op de homepage van fonkmagazine.nl 

Dat bvA, VIA, DDA, IDEA, BNO, DDMA en PMA de Pitchcode 2025 gezamelijk onderschrijven, betekent dat er actief paal en perk wordt gesteld aan onder meer pitchen zonder vergoeding. De Pitchcode bestaat uit 3 compacte hoofstukken: De Opdracht, Het Selectieproces en Algemene Voorwaarden.

De Pitchcode voorziet onder meer in een duidelijke guideline voor het opstellen van de briefing, het aantal deelnemers aan de pitch, de pitchvergoeding en het intellectueel eigendom. Daarnaast zijn er duidelijke regels met betrekking tot het nemen van verantwoordelijkheid door de betrokken partijen, het bieden van transparantie en het toezicht op een eerlijk pitchproces.

Download de Pitchcode hieronder.


Pitchcode


Een initiatief van FONK magazine

De PItchcode 2025 is een initiatief van FONK magazine en wordt namens de pitchbegeleiders ook onderschreven door 3MO. 

Partners en sponsors

Bauer Media, JCDecaux, Ocean Outdoor, Centercom, Dentsu Creative, DEPT, The Family, iO, Total Design, NATWERK, Fabrique, Eastside, Wirelab en Traffic Today.

 

Gerelateerde artikelen

Programma Koffiedik Kijken 2024 compleet

We gaan weer Koffiedik Kijken! Op donderdag 11 januari verwelkomen we traditiegetrouw de marketingcommunicatie-industrie in het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) te Amsterdam tijdens Koffiedik Kijken, dé nieuwjaarsbijeenkomst van ons mooie vak.

Lees verder