Mary Hoogerbrugge benoemd tot VIA Legend

Amsterdam, vrijdag 14 april - Gisteravond vond het Legend Diner plaats in de Rode Hoed in Amsterdam. Een exclusief diner voor bureaudirecteuren en leiders uit het marketingvakgebied. De avond stond geheel in het teken van mensen die in het verleden, heden en in de toekomst een belangrijke bijdrage hebben geleverd en leveren aan de ontwikkeling van het marketingvakgebied.

In 2006 organiseert branchevereniging VEA voor de eerste keer het Legend Diner en reikt de Legend-prijs uit aan Giep Franzen. Het is het startsein voor een jaarlijks terugkerende traditie. Nu zeventien jaar later is Mary Hoogerbrugge benoemd tot VIA Legend. Mary begon in 1994 haar loopbaan als wetenschappelijk medewerker bij Giep Franzen en treedt nu als Legend in zijn voetsporen.

Na de fusie tussen de brancheverenigingen VEA en IAB in 2021, heeft VIA dit jaar de doelgroep weten uit te breiden door zich te richten op een breder vakgebied, namelijk dat van creatie, media, tech én data. 

Naast de uitreiking van de VIA-Legend, werden er dit jaar ook twee nieuwe categorieën uitgereikt: de ‘Most Valuable Player’ (MVP) en de ‘Rookie of the Year Award’.

Mary Hoogerbrugge als Legend

De VIA Legend-prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan vak-iconen die over een langere periode veel voor hun bureau(s) hebben betekend en daarnaast op een uitzonderlijke en inspirerende wijze hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van het marketingvakgebied. Nieuw benoemd Legend Mary Hoogerbrugge is merkspecialist bij De Positioneerders. Een echte vakvrouw die vanaf het begin van haar carrière bezig is geweest om op gepassioneerde wijze het vak beter te maken. Zo heeft ze met haar onderzoek over de meetbaarheid van de werking en effectiviteit van marketing & communicatie een belangrijke bijdrage geleverd aan de Effie Awards en het SWOCC. “Mary is een strijder en belangrijke speler voor de groei en ontwikkeling van de branche en daarmee een geweldige bron van inzicht en inspiratie.” Aldus Saskia Baneke, directeur VIA. 

Rogier IJzermans als Most Valuable Player (MVP) 

Nieuw dit jaar is de VIA Most Valuable Player (MVP) Award, een prijs speciaal voor vakgenoten die binnen hun vakgebied het afgelopen jaar een belangrijke rol hebben gespeeld. Rogier IJzermans is oprichter van het bedrijf ACE en heeft daarmee in korte tijd een jong, fris en veelbelovend netwerk opgebouwd waarin iedereen Rogier roemt als sympathieke leider. Bij Rogier gaat alles in hoog tempo, maar alles op niveau, van hoge kwaliteit én met aandacht voor de mens. Zo heeft hij indruk gemaakt als mede-initiatiefnemer van de tribute documentaire voor Igor Milder. Rogier is een ondernemer puur sang en sinds gisteravond Most Valuable Player 2022. Hij volgt hiermee Darre van Dijk op. 

Renee van den Oetelaar als Rookie of the Year 

De Rookie of the year wordt uitgereikt aan een persoon die al op jonge leeftijd een onuitwisbare indruk bij iedereen om zich heen achterlaat. Renee van den Oetelaar is de vrouw die aan het roer staat van Boomerang’s nieuwste agency binnen de het netwerk: Boomerang FT. Gedreven door passie, loopt Renee altijd voor op de trends. Bij Boomerang FT heeft ze een plek gekregen waar ze haar inspiratie heeft omgezet in strategie en nieuwe way of workings: geïnspireerd op en met de next gens. Als Rookie of the Year mag Renee een jaar lang deel uitmaken van het VIA bestuur.  Renee volgt Charley Peereboom op.

 

Gerelateerde artikelen

Programma Koffiedik Kijken 2024 compleet

We gaan weer Koffiedik Kijken! Op donderdag 11 januari verwelkomen we traditiegetrouw de marketingcommunicatie-industrie in het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) te Amsterdam tijdens Koffiedik Kijken, dé nieuwjaarsbijeenkomst van ons mooie vak.

Lees verder