VIA x Mediahuis: Branded Content ontbijtsessie 

On point: “Als je dure woorden nodig hebt om je punt te maken, heb je geen punt.”

In oktober organiseerde onze jaarpartner Mediahuis een inspirerende ontbijtsessie over Branded Content. Isabel Michelotti (Branded content specialist, Mediahuis) gaf tijdens deze workshop inzicht in het schrijven van een goed verhaal en de kracht van branded content. 

“Ik kijk terug op een erg leuke sessie. Er was een hoge opkomst, iedereen was actief aan het luisteren en na afloop werden er goede vragen gesteld. Heel leuk om deze sessie te geven en voor herhaling vatbaar!” 

Isabel Michelotti, Branded content specialist bij Mediahuis

De deelnemers kregen meer te weten over het schrijven van een goed verhaal en kregen antwoord op de vraag hoe je een tekst schrijft die indruk maakt. Ook werd de vragen beantwoord waarom je als merk branded content wilt inzetten en wat het geheim is van goede branded content. 

Partnerships en kennisdeling zijn van groot belang. Zo benadrukt ook Eva (Brand manager, Mediahuis): “Wij geloven, net zoals de VIA, in het delen van kennis en daarom vinden wij het organiseren van sessies zoals deze belangrijk. Ook geven we graag een kijkje achter de schermen van hoe wij werken met branded content.”Kon je niet bij de onbijtsessie zijn? Niet getreurd, dit zijn de 5 belangrijkste learnings op een rijtje: 

  • Branded content verdient een journalistieke aanpak
  • Wees authentiek
  • Pas de boodschap aan de doelgroep aan
  • Sluit aan bij de actualiteiten
  • Zorg voor impact

Gerelateerde artikelen