VIA Kickstart: Een vliegende start voor jonge professionals 

 

Het programma van het succesvolle Kickstart-opleidingsprogramma is bekend! Dit jaar omvat het programma elf onderwerpen, variërend van strategie en account tot social media. Dit opleidingsprogramma, exclusief voor VIA-leden, is speciaal voor starters in de media, tech, communicatie en reclamebranche met 0 – 2 jaar ervaring. Het opleidingsprogramma gaat in september weer van start. Wees er snel bij, want VOL is VOL!

Van 4 september tot 13 november krijgen deelnemers de kans om zich te verdiepen in diverse onderwerpen en een kijkje te nemen in andere specialismen en bedrijven. De colleges worden verzorgd door ervaren professionals en bieden deelnemers een unieke kans om verschillende aspecten van de commerciële communicatiebranche te verkennen. Het doel is om zowel kennis als netwerk te vergroten en te verbreden. VIA helpt hiermee jonge talenten aan een vliegende start van hun carrière in de industrie.


Talentontwikkeling

Het verspreiden en delen van kennis is cruciaal voor de ontwikkeling van ons vakgebied. De mogelijkheden in onze branche zijn eindeloos en innovaties volgen elkaar snel op. Het opleidingsprogramma Kickstart helpt starters vanaf het begin van hun carrière kennis te maken met de hele keten en stimuleert hen om deze verbindingen verder te ontwikkelen. Rik Ledder, voorzitter van VIA, benadrukt: “Kickstart is essentieel voor VIA, omdat het inspeelt op de behoeften van starters. Talentontwikkeling is de basis van onze industrie.”

Er is een sterke behoefte om talent aan te trekken en te behouden. Naast Kickstart biedt VIA ook programma's zoals Future Bosses Lunches aan om leden te ondersteunen bij het vinden en ontwikkelen van nieuw talent.


Programma

Het aanbod van Kickstart colleges is breed en biedt een algemene introductie van het vak. De collegereeks bestaat uit 11 onderwerpen die door verschillende professionals uit het vak worden gegeven. De colleges duren twee uur en zijn elke woensdag op 4-sep, 11-sep, 18-sep, 25-sep, 2-okt, 9-okt, 16-okt, 23-okt, 30-okt, 6-nov, 13-nov. 


Sprekers en onderwerpen  

  • Introductie & Wellbeing - Sebastiaan Hartog & Anke Kuik (Chief Health Officers) 

  • Account & persoonlijke ontwikkeling – Daantje Dammers (The Account Academy) 

  • Merkstrategie – Marc Oosterhout (Eastwood Brand Consultancy) 

  • Mediastrategie – Daan van Kuijeren (Publicis Groupe NL) 

  • Digitale strategie & innovatie – Jack Waring (Dentsu Creative) 

  • Impact advertising – Robin Roosdorp & Sven van As (Havas Lemz & Duwtje) 

  • Regelgeving & Privacy – Guido Grevink (VIA) & Marije Asseldonk (DPG) 

  • Creatie | ART & Copy – Anne Stokvis & Thijs Bontje (N=5) 

  • Social – Vivian Kowalski (Somention) 

  • Branded Content & Video – Elise Kop (Mediahuis) 

  • Audio & Podcast – Marvin Jacobs (Airborne)


Locatie en Deelname

Het opleidingsprogramma start op 4 september en vindt plaats in Club ACE in de Houthaven in Amsterdam, een inspirerende locatie van 4000m² waar professionals, merken en de industrie samenkomen. 

Geïnteresseerde bureaus kunnen kosteloos één jonge, talentvolle medewerker inschrijven. Voor meer informatie over de aanmelding, voorwaarden van het kickstart opleidingsprogramma kijk hier>> 

Gerelateerde artikelen

Ben jij het Young in Media (YIM) Talent van 2024?

Jong talent moet gevierd worden! Ben jij (of ken jij) een young professional tussen de 18 en 30 jaar oud, met maximaal drie jaar ervaring in de media, communicatie en reclamebranche? Dan is dit je kans om de Young in Media Talent Award van 2024 in de wacht te slepen. Schrijf je in voor YIM Talent Day en maak kans op deze award, bestemd voor die ene uitblinker die op 7 maart de vakjury weet te verrassen.

Lees verder

Dit was VIA Kickstart 2023

Met 13 colleges achter de rug hebben de kickstarters afgelopen weken heel veel kennis opgedaan. Een inspirerende collegereeks met onderwerpen over de verschillende disciplines uit de mediawereld. Elke week kwamen de kickstarters samen in Club Ace, die de ruimte afgelopen maanden speciaal voor ons beschikbaar heeft gesteld. Onderwerpen als merkstrategie, regelgeving & privacy en stereotypering zijn aan bod gekomen, met als doel starters van VIA verder te helpen in de media-, communicatie- en reclamebranche.

Lees verder