VIA Kickstart

Junior account- en projectmanagers, (digital) producers, creatieven, strategen, mediaplanners en alle andere starters werkzaam in de creatieve sector, opgelet! Het succesvolle opleidingsprogramma Kickstart gaat in september weer van start. Een opleidingsprogramma speciaal voor starters met 0 tot 2 jaar ervaring in de media, communicatie en reclamebranche. Inschrijven kan nu via deze link. Wees er snel bij want VOL is VOL! Toegankelijk voor alle starters die werken bij een organisatie die is aangesloten bij VIA. Programma Het aanbod van lessen is breed en biedt een algemene introductie van het vak. De collegereeks bestaat uit 13 onderwerpen die door verschillende professionals uit…

VIA x Teads – Attention Economy

Aandacht is belangrijk omdat het resultaten 3x beter voorspelt dan viewability. In dit webinar gaan we dieper in op de waarde van aandacht als metric om het succes van advertenties te volgen, en hoe dit bij kan dragen aan een duurzamer media-ecosysteem. Het webinar starten we met een presentatie van Caroline Hugonenc, SVP Research & Insights Teads. Ze legt ons uit hoe attention werkt en hoe het bij kan dragen aan een gezonder en duurzamer media-ecosysteem. De presentatie wordt opgevolgd door een paneldiscussie onder leiding van Angela Tropper, Head of sales Teads NL. Het eerste panellid kunnen we alvast bekendmaken:…

VIA – Active Bystander Training

Online

Leer hoe je anti-sociaal gedrag op de werkvloer kunt bestrijden tijdens dit Webinar. Stel je bent getuige van ongewenst gedrag. Denk aan pesten, (seksuele) intimidatie, beledigen, kleineren, discrimineren. Weet jij wat je dan moet doen? Het is immers best moeilijk er iets van te zeggen. Ongewenst gedrag leidt tot een sociaal onveilige werkomgeving. Hoe kun je voorkomen dat je verlamt, wegkijkt, je machteloos voelt? Wat kun je doen, wanneer niks doen geen optie is? Hoe bestrijd je ongewenst gedrag? Word een actieve omstander met deze korte training van anderhalf uur! In het kader van VIA voor Veilig Werkklimaat nodigen we…

Global x VIA | Aandachttrekkers Strategy Session

Hotel Jakarta Javakade 766, Amsterdam

Ben jij strateeg en wil je weten waarom (D)OOH niet mag missen in de mediamix? Meld je samen met je klant (adverteerder) aan voor onze Global x VIA (Digital) Out-of-Home strategy session op 4 oktober in Hotel Jakarta. Een interactieve middag waarin we laten zien dat (Digital) Out-of-Home ((D)OOH) ingezet kan worden in de gehele de customer journey. De reis die consumenten maken verloopt van een korte eerste kennismaking met een merk tot aan het moment van aankoop en de zorg daarna. Het is de kunst om de Nederlandse consument op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken,…

De bewezen impact van diversiteit & inclusie in reclame

Onder leiding van Stichting Dutch Marketing Diversity wordt op 6 oktober in samenwerking met bvA, Kantar en VIA de resultaten van het gezamenlijke onderzoek naar diversiteit, gelijkheid en inclusie in de Nederlandse reclame gepresenteerd. Na een analyse van 500 STER reclames op representatie en stereotypering, concludeerde de VIA (voorheen VEA) in juni 2020 dat er veel te winnen valt als het gaat om stereotypering en representatie in het werk dat we samen als branche maken. In 2022 kijken we weer naar de stand van zaken: hoe staat het met diversiteit en inclusie in TV reclames? Wat zijn de strategieën die…

Brancheborrel VIA, ADCN & MWG

Capital C Weesperplein 4B, Amsterdam

Elke eerste donderdag van de maand komen dé vakverenigingen samen in het creatieve hart van Amsterdam. Op donderdag 6 oktober is het weer zover! Inspiratie, opwinding, gezelligheid, onstuimigheid, dat is wat er ontstaat als je de vakverenigingen in de marketingcommunicatiebranche die ertoe doen bij elkaar brengt in de meest creatieve bar van Amsterdam: Capital Kitchen. Een borrel waar mensen uit de breedte van het vak welkom zijn, die onverwachte ontmoetingen faciliteert, waar je aan het denken wordt gezet. Zien we je daar? Voorafgaand aan deze brancheborrel vindt er een presentatie plaats: De bewezen impact van diversiteit & inclusie in reclame. Op…

VIA Espresso

Online

Tijdens deze online Espresso meeting komen VIA leden op C-level niveau uit de marketing- en communicatiebranche samen. In een select groepje wisselen ze samen en ongedwongen van gedachten. Elke sessie wordt gehost door een bestuurslid van VIA. Op 7 oktober wordt deze samenkomst geleid door Dorine van Mullem van Talpa Network. De groepen bestaan per keer uit maximaal 8 personen, waardoor het mogelijk is om het persoonlijk te houden. Onderwerpen uit het vak worden zonder agenda en in vertrouwen besproken. Een leuke manier om ervaringen uit te wisselen en elkaar te leren kennen. Is er een topic dat je graag wilt bespreken? Laat…

The Next Phase in Retail Media

Tolhuistuin IJpromenade 2, Amsterdam, Noord Holland

Na de succesvolle eerste editie van het Retail Media event keren we op 13 oktober terug naar de Tolhuistuin met The Next Phase In Retail Media. Retail Media is snelst groeiende advertentiemodel in de industrie en wordt ook wel de '3rd wave in advertising' genoemd. Veel retailers, bureaus en merken hebben de afgelopen jaren Retail Media omarmd en onderzoeken de volgende stappen. In deze editie onderzoeken we hoe we met elkaar deze volgende stappen gaan zetten. Dit doen we met inspirerende sprekers, cases en prikkelende content.   Programma 14:00 Inloop 14:30 Welkomstwoord, Justin Sandee (Voorzitter VIA Taskforce) 14:40 'What's happening…

Adnight

Kaarten te koop op  www.adnight.nl

Want to be a B Corp?

Want to be a B Corp? Waarom niet, zou je bijna zeggen? B Corps werken, naast het behalen van winst, aan een meer inclusieve en duurzame economie. En met de huidige maatschappelijke ontwikkelingen, zoals de droogte die de wereld teistert, is het tijd om hierin onze verantwoordelijkheid te pakken. Ook zeker voor ons als branche. Maar, hoe pak je dat aan? Dat is nog niet altijd even eenvoudig, dus daar gaan we je bij helpen. Op 18 oktober organiseren we ons eerste event in het teken van de B Corp certificering. Dieuwertje Damen, founder van Rainbow Collection, zal een uitleg…

Thinking Outside the Box

Het beste uit je mensen halen en nieuw talent aantrekken? Wellicht kan dit (nog) onderbelichte thema je verder helpen. Kom naar ons event op 27 oktober en kom meer te weten over neurodiversiteit en hoe het jou kan helpen in je organisatie. Op 27 oktober organiseert VIA vanuit de Tolhuistuin in Amsterdam, een event dat volledig in het teken staat van de kracht van neurodiversiteit. Tijdens Thinking Outside the Box kom je alles te weten over neurodiversiteit in de creatieve sector. En zoomen we in op de positieve kanten van onder andere Autisme Spectrum Stoornis (ASS), dyslexie en ADHD.  …

Brancheborrel VIA, ADCN & MWG

Capital C Weesperplein 4B, Amsterdam

Elke eerste donderdag van de maand komen dé vakverenigingen samen in het creatieve hart van Amsterdam. Op donderdag 3 november is het weer zover! Inspiratie, opwinding, gezelligheid, onstuimigheid, dat is wat er ontstaat als je de vakverenigingen in de marketingcommunicatiebranche die ertoe doen bij elkaar brengt in de meest creatieve bar van Amsterdam: Capital Kitchen. Een borrel waar mensen uit de breedte van het vak welkom zijn, die onverwachte ontmoetingen faciliteert, waar je aan het denken wordt gezet. Zien we je daar?