De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) of in het Engels de General Data Protection Regulation (GDPR) is EU-wetgeving die tot doel heeft de privacy ofwel bescherming van persoonsgegevens binnen de EU te uniformeren en te versterken. Dit laatste vooral vanwege het massale gebruik dat intussen van persoonsgegevens wordt gemaakt ten behoeve van het gericht adverteren. Dit mede met dank aan nieuwe digitale technieken. Bureaus die veel met data doen, zoals ten behoeve van webbouw, sociale media, direct marketing en media-advies, zijn binnen hun vakgebied en de daarbij behorende activiteiten ongetwijfeld intussen gereed met de implementatie van deze nieuwe wetgeving of leggen de laatste hand. Als ‘gewone’ ondernemer’ of gewoon communicatieadviesbureau doe je veel minder zelf met persoonsgegevens. Toch moet ook jij een aantal zaken regelen.
Betekenis AVG/GDPR voor het communicatieadviesbureau
Verder lezen?
Wil je verder lezen, kijken en downloaden? Meld je aan en word lid of log in met je VIA account.
Gerelateerde artikelen
Just Getting Started
Het Nederlandse bureaulandschap ontwikkelt zich snel, heel snel. Nieuwe communicatiekanalen volgen elkaar in moordend tempo op en jonge creatieven weten hier steeds sneller en slimmer op in te spelen. Maar waar begin je als jonge bureaudirec
Influencerregels
Influencers hebben te maken met veel verschillende regels. Daarom is het lastig om te bepalen wat je in een specifieke situatie moet doen. Op deze website leggen we de regels over transparantie en reclame per kanaal daarom in simpele taal
AdEx-benchmarkrapport Europa voor 2022 out now!
Het langverwachte AdEx-benchmarkrapport 2022 van IAB Europe is nu live!
Het rapport is de definitieve gids voor reclame-uitgaven in Europa voor 29 markten. Het geeft details over de formats en kanalen die hebben bijgedragen aan de jaarlijks