Brand Safe Adverteren: Alle Mogelijkheden op een rij - Programmatic

Brand Safe Adverteren: Alle Mogelijkheden op een rij - Programmatic

Afgelopen jaren stonden de media vol met onderwerpen die negatief geladen zijn of op zijnminst gevoelig liggen. Denk aan MH17, de dood van George Floyd, de Amerikaanseverkiezingen, de coronapandemie en de toeslagenaffaire. Voeg daarbij dat de consument intoenemende mate verwacht dat merken bij maatschappelijke onderwerpen en discussiesstelling nemen en het is niet meer dan logisch dat wereldwijd de aandacht voor brand safetystijgt.

Om te onderzoeken in hoeverre brand safety op de agenda staat van adverteerders,uitgeverijen, bureaus, AdTech-partijen en inkoopplatformen, zijn we als taskforce oponderzoek uitgegaan. We spraken met diverse partijen uit de markt en vroegen in welke matehet onderwerp bij hen leeft, hoe ze ermee omgaan en waar volgens hen de pijnpunten zitten.

Zijn ze zich bijvoorbeeld bewust van de gevolgen als er een enorm lange exclusion list wordtingezet? Is er voldoende transparantie met betrekking tot de techniek en werking van tooling?Zijn ze in staat om brand safety en schaalbaarheid goed te combineren? Is een plaatsing inde buurt van negatieve content altijd te voorkomen? En is dat ook wel nodig?

De uitkomsten van deze gesprekken hebben wij in deze whitepaper gebundeld. Verwachtgeen eenduidig advies of eenduidige strategie, bij een complex onderwerp als dit is dat nietmogelijk. We hopen wel dat het handboek voldoende handvatten biedt om zelf goedvoorbereid met brand safety aan de slag te gaan.

Download

 

 

Gerelateerde artikelen

Understanding the Adoption and Application of AI in Digital Advertising Rapport

In een nieuw rapport uitgebracht door IAB Europe, in samenwerking met Microsoft Advertising, worden cruciale inzichten gedeeld over de snelle adoptie en veelzijdige toepassing van Generative AI in de digitale advertentiesector. Dit rapport, getiteld 'Understanding the Adoption and Application of AI in Digital Advertising', belicht ook de urgente educatieve behoeften binnen deze technologie. Het onderzoek omvatte 146 professionals uit heel Europa, werkzaam in diverse sectoren en markten, waarbij opvalt dat bijna de helft van hen meer dan 10 jaar ervaring heeft binnen de digitale reclame-industrie. In dit rapport ontdek je: Huidige toepassingen: Inzicht in hoe AI momenteel wordt begrepen en ingezet in de digitale reclame. Dagelijks gebruik: Ontdek hoe bedrijven Generative AI integreren in hun dagelijkse werkprocessen, naast traditionele operationele verbeteringen. Toekomstige transformaties: Inzichten in hoe Generative AI de toekomst van het digitale reclamelandschap zal vormgeven. Belangrijkste bevindingen Wijdverbreide adoptie: 91% van de respondenten maakt al gebruik van of experimenteert met Generative AI. Budgetallocatie: 41% van de respondenten heeft specifiek budget gereserveerd voor experimenten met en implementatie van Generative AI. Talentontwikkeling: De helft van de bedrijven stimuleert het ontwikkelen van AI-talent binnen hun teams. Contentontwikkeling: Meer dan twee derde van de bedrijven past Generative AI toe om content te creëren. Creatieve ontwikkeling: De helft van de respondenten gebruikt AI voor het ontwikkelen van creatief materiaal. Educatieve behoeften: Een overweldigende 89% van de respondenten benadrukt de noodzaak voor meer educatieve initiatieven rondom Generative AI. Download rapport

Lees verder

Digital Ad Spend Study 2023

De digital-advertisingbestedingen zijn in 2023 met 5 procent gegroeid. In totaal besteedden adverteerders ruim 3,7 miljard euro aan digitale advertenties. Dat zien we terug in de jaarlijkse Digital Ad Spend Study.

Lees verder

Search Handout AI

Ruim een derde van de marketeers bij bij bureaus maakt weinig tot geen gebruik van ChatGPT. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt doordat ze nog niet volledig begrijpen hoe ze het kunnen benutten. Degenen die ChatGPT wel regelmatig tot vaak in hun werk gebruiken, doen dat voornamelijk voor het genereren van advertenties en assets. Met deze inzichten en praktische toepassingen heeft de taskforce Search dit document voor jou samengesteld. Auteurs: Charissa van Haalem, Dirko Borst, Klaas Schuijt en Denie Geertzen 

Lees verder