Brand Safe Adverteren: Alle Mogelijkheden op een rij - Programmatic

Brand Safe Adverteren: Alle Mogelijkheden op een rij - Programmatic

Afgelopen jaren stonden de media vol met onderwerpen die negatief geladen zijn of op zijnminst gevoelig liggen. Denk aan MH17, de dood van George Floyd, de Amerikaanseverkiezingen, de coronapandemie en de toeslagenaffaire. Voeg daarbij dat de consument intoenemende mate verwacht dat merken bij maatschappelijke onderwerpen en discussiesstelling nemen en het is niet meer dan logisch dat wereldwijd de aandacht voor brand safetystijgt.

Om te onderzoeken in hoeverre brand safety op de agenda staat van adverteerders,uitgeverijen, bureaus, AdTech-partijen en inkoopplatformen, zijn we als taskforce oponderzoek uitgegaan. We spraken met diverse partijen uit de markt en vroegen in welke matehet onderwerp bij hen leeft, hoe ze ermee omgaan en waar volgens hen de pijnpunten zitten.

Zijn ze zich bijvoorbeeld bewust van de gevolgen als er een enorm lange exclusion list wordtingezet? Is er voldoende transparantie met betrekking tot de techniek en werking van tooling?Zijn ze in staat om brand safety en schaalbaarheid goed te combineren? Is een plaatsing inde buurt van negatieve content altijd te voorkomen? En is dat ook wel nodig?

De uitkomsten van deze gesprekken hebben wij in deze whitepaper gebundeld. Verwachtgeen eenduidig advies of eenduidige strategie, bij een complex onderwerp als dit is dat nietmogelijk. We hopen wel dat het handboek voldoende handvatten biedt om zelf goedvoorbereid met brand safety aan de slag te gaan.

Download

 

 

Gerelateerde artikelen

Digital Ad Spend Study 2023

De digital-advertisingbestedingen zijn in 2023 met 5 procent gegroeid. In totaal besteedden adverteerders ruim 3,7 miljard euro aan digitale advertenties. Dat zien we terug in de jaarlijkse Digital Ad Spend Study.

Lees verder