Technische standaardisering van geluidsniveau

 

De Nederlandse online publishers, aangesloten bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de nieuwe luidheidsnorm voor online commercials te omarmen.

 

Er is momenteel veel verschil in geluidsniveau tussen online commercials en content, maar de nieuwe norm van de European Broadcast Union (EBU) vormt de oplossing hiervoor. Vanaf nu zullen online kijkers geen verschil in luidheid meer ervaren tussen content en commercials. VIA omarmt ook het initiatief van Screenforce om het geluidsniveau te standaardiseren en hiermee de ervaring van de gebruiker voorop te stellen. Zoals er bij televisie al een standaard wordt gehanteerd kunnen we nu ook voor online video samen de norm creëren. De Taskforce Video heeft onder andere deze technische standaarden opgenomen in het Online Video Handboek om de markt vooruit te helpen.

 

 

 

Om het hele persbericht van Screenforce te lezen, klik op onderstaande knop.

 

Persbericht

 

 

 

 

 

Gerelateerde artikelen

Digital Ad Spend Study 2023

De digital-advertisingbestedingen zijn in 2023 met 5 procent gegroeid. In totaal besteedden adverteerders ruim 3,7 miljard euro aan digitale advertenties. Dat zien we terug in de jaarlijkse Digital Ad Spend Study.

Lees verder