VIA Checklist voor pitches

Het is belangrijk om zo snel mogelijk een goed beeld te krijgen van de aard van de competitie en het speelveld. Het is ook belangrijk dat VIA bureaus zich, direct vanaf het eerste contact, onderscheiden met een professionele aanpak. VIA heeft daarom naast een pitchcode een handige checklist opgesteld. Hierin staan de belangrijkste vragen, gerangschikt naar urgentie. Een aantal zaken zijn belangrijk om te weten voor de besluitvorming om wel of niet mee te doen. Die kun je dus het beste direct bij de eerste uitnodiging stellen. Andere vragen zijn relevanter nadat je besloten hebt om op de uitnodiging in te gaan. Kortom, deze checklist is bedoeld om bureaus te helpen om weloverwogen en succesvol te pitchen.

Verder lezen?

Wil je verder lezen, kijken en downloaden? Meld je aan en word lid of log in met je VIA account.

newsletter background

Gerelateerde artikelen

Just Getting Started

Het Nederlandse bureaulandschap ontwikkelt zich snel, heel snel. Nieuwe communicatiekanalen volgen elkaar in moordend tempo op en jonge creatieven weten hier steeds sneller en slimmer op in te spelen. Maar waar begin je als jonge bureaudirec

Lees verder

Influencerregels

Influencers hebben te maken met veel verschillende regels. Daarom is het lastig om te bepalen wat je in een specifieke situatie moet doen. Op deze website leggen we de regels over transparantie en reclame per kanaal daarom in simpele taal

Lees verder