VIA Industry Insights

VIA Industry Insights richt zich op de actualiteiten binnen de media-industrie en draagt bij aan kennisdeling in de markt. Elke aflevering behandelt een nieuw onderwerp en biedt een uniek inzicht door de gasten die aan tafel schuiven. 

 
Aflevering 1: De transformatie van de digitale wereld en de invloed op onze industrie

In een wereld waar technologie en digitale innovaties een steeds grotere rol gaan spelen, is het belangrijk om te kijken wat voor invloed deze zullen hebben op onze industrie. Wat kunnen we leren van digitale omwentelingen uit het verleden? Hoe kunnen we technologie naar onze hand zetten en kansen creëren? Wat betekent the age of AI voor ons vakgebied?

In de eerste aflevering van VIA Industry Insights gaat Ruben Sondaar (Commercial Director Benelux bij Cavai en voorzitter van de VIA Taskforce Creative) hierover in gesprek met Maarten Reijgersberg (oprichter van het Rotterdamse bureau RauwCC) en Lonneke Martens (Strategy Lead & Techfilosoof bij StudioM).

Aflevering 2: ESG: Een nieuwe speeltuin met potentie of een lastig mijnenveld? 

Of je het nu wilt of niet, de afkorting ESG staat steeds hoger op het todo-lijstje van elke CMO en strateeg. Grote vragen moeten gesteld en beantwoord worden. Hoe sterk is het verhaal achter onze merkbelofte en hoe voorkom ik greenwashing? Hoe pak ik als CMO deze kans voor een meer strategische rol? En hoe verandert dit de rol van mijn bureaus? 

In deze aflevering van VIA Industry Insight geven we meer helderheid hoe Environmental, Social en Governance zich verhouden tot de wereld van merken en marketing. Ontdek hoe je steviger in je schoenen staat en de weg vindt in deze nieuwe wereld. Aan tafel zitten Tim Claassen, Hoofd Strategie bij Havas Lemz en voorzitter van de nieuwe expertjury van de Effie Awards, Edgar Molenaars, Partner Customer & Brand Advisory bij KPMG en Luca Goossens, Sustainability Communication & Strategy bij The Terrace. 

De Frisse Blik komt deze week van Paul van Kuilenburg, Strategy Director bij Alfred.  

Aflevering 3: Synergie in media types: Digital Audio & DOOH

In de derde aflevering van VIA Industry Insights duikt ⁠Tim Claassen⁠⁠ (Havas Lemz) dieper in de wereld van online buying methods, met een specifieke focus op de ontwikkelingen binnen Digital Out-of-Home (DOOH) en Digital Audio. Aan tafel schuiven VIA taskforcevoorzitters Radjen van Wilsem⁠⁠ (CEO CS Digital) en ⁠⁠Edwin Koeners ⁠⁠(Sales Director Audiohuis). Samen onderzoeken ze de verschillen en overeenkomsten tussen de twee mediavormen, de uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd en hun toekomstvisie. Een boeiende discussie die zowel marketeers als adverteerders zal inspireren en informeren.

De Frisse Blik van deze aflevering krijg je van the one and only, Dick van der Lecq. 

Gerelateerde artikelen

Digital Ad Spend Study 2023

De digital-advertisingbestedingen zijn in 2023 met 5 procent gegroeid. In totaal besteedden adverteerders ruim 3,7 miljard euro aan digitale advertenties. Dat zien we terug in de jaarlijkse Digital Ad Spend Study.

Lees verder