Whitepaper Cookieless advertising – Contextual targeting als oplossing voor privacy vriendelijke marketing

De roep om privacy wordt steeds groter. Advertenties worden getarget en uitgeleverd door middel van verschillende methodes, zoals de welbekende cookies, logingegevens van de bezoeker op de specifieke website of bepaalde ID’s die worden meegegeven aan de bezoekers om ze te kunnen identificeren. Deze methodes staan flink onder druk en dit heeft zelfs geresulteerd in een nieuwere strengere regelgeving, genaamd GDPR en CCPA.

Een van de alternatieven om advertenties goed te kunnen blijven targeten, maar wel privacy meer in acht te houden, is contextuele targeting. Deze methode is geen onbekende in de marketingwereld en werd al in de vroege dagen van online adverteren gebruikt. In essentie is het uitlezen welke content er op de website staat en deze informatie doorgeven aan de adverteerders zodat hierop getarget kan worden door de relevante adverteerders. Echter, zijn de contextuele targeting-opties hedendaags veel geavanceerder en maken zelfs gebruik van kunstmatige intelligentie en algoritmen om een zo goed mogelijke advertentie-ervaring voor de consumenten te bieden.

In deze whitepaper worden drie use cases uitgelicht waarin de kracht, mogelijkheden en uitdagingen van contextuele targeting vanuit de verschillende kanten – adverteerder, tech-partner en publisher – zijn gebundeld.

Download deze whitepaper om te lezen hoe contextuele targeting in de praktijk succesvol wordt toegepast als oplossing voor privacy vriendelijk adverteren.

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events!