Earth Day 2024
Wij marketing- en communicatiemensen zijn eigenlijk niet zo heel goed in kleine stapjes. In voorzichtig geschuifel om de hete brij heen. Normaal gesproken denken wij veel liever groot. Horizonnen en vergezichten, ambities en vooruitgang, altijd vol optimisme. Dat maakt onze branche zo mooi.
Het is precies dat grote denken, dat maakt dat wij als vakgenoten enorm belangrijk kunnen zijn in de strijd tegen een urgent probleem: klimaatverandering. Als wij onze creativiteit, onze invloed en onze verantwoordelijkheid bundelen, kunnen we samen echt zorgen voor verandering. Als denkers én doeners.
Dat begint dus met ideeën.
En laten we daar als branche nou net heel goed in zijn.
De VIA Taskforce Klimaat wil ze graag allemaal horen, van jullie allemaal. Ook als je geen voorloper bent. Als het maar positief is en de sector verder brengt. Want elk idee, voorbeeld of actie telt. We moeten nu laten zien wat er allemaal wel kan. Grote én kleine stappen. Van groenere productie-initiatieven, klimaatneutrale campagnes, labels, keurmerken, cases, platforms, tot rekentools. Samen weten en kunnen we veel meer.
We nodigen je daarom graag uit om met ons mee te denken en bij te dragen aan een marcom sector die zich hard maakt voor het klimaat. Sluit je aan bij de VIA Taskforce Klimaat community en word ook onderdeel van de vooruitgang. Vol optimisme.
Met enthousiaste groet,
VIA Taskforce Klimaat
Wouter Swenneker, Anna van Ommeren, Antoine Mes, Douwe de Jong, Floris Reuvers, Jessica Rijnders, Jochem Zwetsloot, Linda Jansen, Michel Mac Donald, Roos Doggers