Klimaat

De manier waarop we produceren, consumeren en organiseren leidt tot uitputting van de planeet en inwoners. Dat levert nu al problemen op zoals de klimaatcrisis en sociale ongelijkheid. Laat staan dat het toekomstbestendig is. De marcom industrie is nu vaak onderdeel van deze problemen en dus ook niet toekomstbestendig. Niet duurzaam. Het kan (en moet) juist onderdeel zijn van de oplossing. Duurzaamheid is veel meer dan het oplossen van de klimaatcrisis. Voor deze taskforce is die klimaatcrisis wél de scope. Met deze focus kan de taskforce zich committeren aan het informeren, inspireren en faciliteren van de marcom sector, zodat iedere speler in deze sector een agenda heeft die leidt tot een klimaatneutrale samenleving. 

WOUTER SWENNEKER

Nature's Right
Taskforcevoorzitter Klimaat

Wouter Swenneker is duurzaamheidsadviseur en gelooft dat we uitdagingen kunnen oplossen met bewezen strategieën uit de natuurlijke wereld. Wouter heeft ruim 15 jaar voor verschillende adverteerders en aan bureauzijde gewerkt. Zo is hij onder andere Head of Strategy geweest bij Mindshare. Daar was hij voor klanten als Volvo en Achmea al bezig met duurzaamheid en purpose marketing. Eind 2018 is Wouter zich geheel onafhankelijk verder gaan specialiseren in verduurzaming. Op dit moment is hij managing partner bij Nature's Right, dat zich richt op het verduurzamen van organisaties. Met bewezen strategieën uit de natuur als bron van inspiratie.

Gerelateerde berichten