Brand Safe Adverteren: Alle Mogelijkheden op een rij – Programmatic

Afgelopen jaren stonden de media vol met onderwerpen die negatief geladen zijn of op zijn
minst gevoelig liggen. Denk aan MH17, de dood van George Floyd, de Amerikaanse
verkiezingen, de coronapandemie en de toeslagenaffaire. Voeg daarbij dat de consument in
toenemende mate verwacht dat merken bij maatschappelijke onderwerpen en discussies
stelling nemen en het is niet meer dan logisch dat wereldwijd de aandacht voor brand safety
stijgt.

Om te onderzoeken in hoeverre brand safety op de agenda staat van adverteerders,
uitgeverijen, bureaus, AdTech-partijen en inkoopplatformen, zijn we als taskforce op
onderzoek uitgegaan. We spraken met diverse partijen uit de markt en vroegen in welke mate
het onderwerp bij hen leeft, hoe ze ermee omgaan en waar volgens hen de pijnpunten zitten.

Zijn ze zich bijvoorbeeld bewust van de gevolgen als er een enorm lange exclusion list wordt
ingezet? Is er voldoende transparantie met betrekking tot de techniek en werking van tooling?
Zijn ze in staat om brand safety en schaalbaarheid goed te combineren? Is een plaatsing in
de buurt van negatieve content altijd te voorkomen? En is dat ook wel nodig?

De uitkomsten van deze gesprekken hebben wij in deze whitepaper gebundeld. Verwacht
geen eenduidig advies of eenduidige strategie, bij een complex onderwerp als dit is dat niet
mogelijk. We hopen wel dat het handboek voldoende handvatten biedt om zelf goed
voorbereid met brand safety aan de slag te gaan.

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events!