IAB Europe’s Guide to Identity: Technical Standards and Key Considerations

Nu third-party cookies en Android-advertentie-ID's (AAID's) worden uitgefaseerd door Google, en de privacy-updates van Apple's ID voor adverteerders (IDFA) al van kracht worden, testen uitgevers en adverteerders van web- en mobiele apps nieuwe benaderingen van addressability.

Alternatieve identifiers spelen een prominente rol als een dergelijk alternatief voor uitgevers en adverteerders. Er zijn momenteel echter meer dan 80 onafhankelijke ID's beschikbaar, die elk hun eigen on-site tag, implementatie, technische probleemoplossing en rapportagemogelijkheden vereisen, wat de zaken ingewikkeld maakt.

Deze korte handleiding is ontwikkeld door experts van IAB Europe's Programmatic Trading Committee om uitgevers en kopers te helpen grip te krijgen op enkele van de technische normen die in de ID-markt in overweging moeten worden genomen. Het biedt een educatief hulpmiddel over identiteitsnormen en enkele belangrijke overwegingen bij het kopen en toepassen van ID-oplossingen.

Download de gids hier

 

Gerelateerde artikelen

De Digital Fairness Act

De Europese Commissie werkt aan de Digital Fairness Act (DFA), een nieuwe wet die consumenten beter moet beschermen in de digitale wereld. In dit artikel lichten we het gebruik van dark patterns en de bescherming van kwetsbare groepen toe. 

Lees verder