Van views naar D-OTS: een uniforme contactdefinitie in DOOH

Voor meer uniformiteit en transparantie is sinds 1 juni 2020 een vaste currency binnen de Digital Out-of-Home (DOOH) markt geïntroduceerd vanuit de Joint Industry Commitee Buitenreclame (JIC BRO): een Digitale Opportunity To See (D-OTS). De aangesloten DOOH-exploitanten bij het JIC BRO bieden een marktconform afrekenmodel op basis van impressies en CPM. DOOH vindt hiermee aansluiting bij andere digitale media.

Om de markt te ondersteunen over het uniforme rekenmodel heeft de Taskforce DOOH van VIA een factsheet opgesteld over de opzet, de belangrijkste definities en de werking van D-OTS. De taskforce DOOH hoopt met de one currency richtlijnen dat zowel de aangesloten BRO exploitanten als de niet-aangesloten exploitanten hiermee nog eenduidiger en transparanter hun data delen met de markt.

Meer weten over D-OTS?Wil je meer weten over D-OTS? Bekijk dan vooral ook het speciale D-OTS-webinar dat wij afgelopen juli hebben opgenomen. In dit webinar geeft Swantje Brennecke (directeur JIC BRO) een introductie over de meerwaarde van D-OTS voor de markt. Vervolgens gaat Aaron Spijker (Digital Director Kinetic Nederland) dieper in op de invloed van beweging op bereikcijfers en Tim Markestein (Head of Client Succes Sage+Archer) sluit het webinar af met de mogelijkheden van programmatic DOOH.

Bekijk webinar

Heb je na het downloaden van de factsheet en het bekijken van het webinar een vraag of opmerking over D-OTS of de andere DOOH-richtlijnen? Neem dan contact op met de Taskforce DOOH via [email protected]

Let op: Je moet ingelogd zijn om het factsheet te downloaden

Verder lezen?

Wil je verder lezen, kijken en downloaden? Meld je aan en word lid of log in met je VIA account.

newsletter background

Gerelateerde artikelen

Understanding the Adoption and Application of AI in Digital Advertising Rapport

In een nieuw rapport uitgebracht door IAB Europe, in samenwerking met Microsoft Advertising, worden cruciale inzichten gedeeld over de snelle adoptie en veelzijdige toepassing van Generative AI in de digitale advertentiesector. Dit rapport, getiteld 'Understanding the Adoption and Application of AI in Digital Advertising', belicht ook de urgente educatieve behoeften binnen deze technologie. Het onderzoek omvatte 146 professionals uit heel Europa, werkzaam in diverse sectoren en markten, waarbij opvalt dat bijna de helft van hen meer dan 10 jaar ervaring heeft binnen de digitale reclame-industrie. In dit rapport ontdek je: Huidige toepassingen: Inzicht in hoe AI momenteel wordt begrepen en ingezet in de digitale reclame. Dagelijks gebruik: Ontdek hoe bedrijven Generative AI integreren in hun dagelijkse werkprocessen, naast traditionele operationele verbeteringen. Toekomstige transformaties: Inzichten in hoe Generative AI de toekomst van het digitale reclamelandschap zal vormgeven. Belangrijkste bevindingen Wijdverbreide adoptie: 91% van de respondenten maakt al gebruik van of experimenteert met Generative AI. Budgetallocatie: 41% van de respondenten heeft specifiek budget gereserveerd voor experimenten met en implementatie van Generative AI. Talentontwikkeling: De helft van de bedrijven stimuleert het ontwikkelen van AI-talent binnen hun teams. Contentontwikkeling: Meer dan twee derde van de bedrijven past Generative AI toe om content te creëren. Creatieve ontwikkeling: De helft van de respondenten gebruikt AI voor het ontwikkelen van creatief materiaal. Educatieve behoeften: Een overweldigende 89% van de respondenten benadrukt de noodzaak voor meer educatieve initiatieven rondom Generative AI. Download rapport

Lees verder

Digital Ad Spend Study 2023

De digital-advertisingbestedingen zijn in 2023 met 5 procent gegroeid. In totaal besteedden adverteerders ruim 3,7 miljard euro aan digitale advertenties. Dat zien we terug in de jaarlijkse Digital Ad Spend Study.

Lees verder

Search Handout AI

Ruim een derde van de marketeers bij bij bureaus maakt weinig tot geen gebruik van ChatGPT. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt doordat ze nog niet volledig begrijpen hoe ze het kunnen benutten. Degenen die ChatGPT wel regelmatig tot vaak in hun werk gebruiken, doen dat voornamelijk voor het genereren van advertenties en assets. Met deze inzichten en praktische toepassingen heeft de taskforce Search dit document voor jou samengesteld. Auteurs: Charissa van Haalem, Dirko Borst, Klaas Schuijt en Denie Geertzen 

Lees verder