Voor meer uniformiteit en transparantie is sinds 1 juni 2020 een vaste currency binnen de Digital Out-of-Home (DOOH) markt geïntroduceerd vanuit de Joint Industry Commitee Buitenreclame (JIC BRO): een Digitale Opportunity To See (D-OTS). De aangesloten DOOH-exploitanten bij het JIC BRO bieden een marktconform afrekenmodel op basis van impressies en CPM. DOOH vindt hiermee aansluiting bij andere digitale media.

Om de markt te ondersteunen over het uniforme rekenmodel heeft de Taskforce DOOH van VIA een factsheet opgesteld over de opzet, de belangrijkste definities en de werking van D-OTS. De taskforce DOOH hoopt met de one currency richtlijnen dat zowel de aangesloten BRO exploitanten als de niet-aangesloten exploitanten hiermee nog eenduidiger en transparanter hun data delen met de markt.

Meer weten over D-OTS?
Wil je meer weten over D-OTS? Bekijk dan vooral ook het speciale D-OTS-webinar dat wij afgelopen juli hebben opgenomen. In dit webinar geeft Swantje Brennecke (directeur JIC BRO) een introductie over de meerwaarde van D-OTS voor de markt. Vervolgens gaat Aaron Spijker (Digital Director Kinetic Nederland) dieper in op de invloed van beweging op bereikcijfers en Tim Markestein (Head of Client Succes Sage+Archer) sluit het webinar af met de mogelijkheden van programmatic DOOH.

Heb je na het downloaden van de factsheet en het bekijken van het webinar een vraag of opmerking over D-OTS of de andere DOOH-richtlijnen? Neem dan contact op met de Taskforce DOOH via info@vianederland.nl

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events!