WFA/EACA Guidelines on client-agency relations and best practice in the pitch process

Dit document biedt richtlijnen voor beide partijen, het bureau en de klant, voor het organiseren, uitvoeren en afsluiten van een pitch die leidt tot een nieuwe relatie tussen klant en bureau. Dit zijn richtlijnen - geen regels. Hopelijk bieden ze nuttig advies, zowel over de algemene principes als over detailpunten. Hoewel dit document is opgesteld met het oog op meerlandenopdrachten, kan het ook nuttig zijn als stappenplan wanneer de pitch slechts in één land plaatsvindt, vooral wanneer er geen bestaande richtlijnen en procedures zijn ontwikkeld en goedgekeurd door de nationale vereniging van dat land. In situaties waar wel nationale richtlijnen bestaan, moeten deze uiteraard worden gerespecteerd en gevolgd.

Verder lezen?

Wil je verder lezen, kijken en downloaden? Meld je aan en word lid of log in met je VIA account.

newsletter background

Gerelateerde artikelen

Just Getting Started

Het Nederlandse bureaulandschap ontwikkelt zich snel, heel snel. Nieuwe communicatiekanalen volgen elkaar in moordend tempo op en jonge creatieven weten hier steeds sneller en slimmer op in te spelen. Maar waar begin je als jonge bureaudirec

Lees verder