Consumer Insights

De Taskforce Consumer Insights geeft betekenis aan het begrip insights, richt zich op het duiden van belang van insights voor het formuleren van een gebalanceerde media,- communicatie- en marketingstrategie. We geven overzicht en duiding aan de diverse manieren waarop inzichten in het dynamische marketing- en medialandschap van tegenwoordig tot stand kunnen komen. De Taskforce koppelt hierbij nadrukkelijk theorie aan praktijk. Op deze wijze wil de Taskforce professionals uit het vak helpen om een beter overzicht te krijgen over verschillende methoden en technieken om insights te verkrijgen en te formuleren ( afhankelijk van doelstellingen, investeringen en beoogde resultaten). Op basis daarvan kunnen we media, communicatie en marketing tactieken tot uitvoering te brengen die op zichzelf weer nieuwe openingen bieden om inzichten te verkrijgen.

Stefan Bliekendaal

Kinesso
Taskforcevoorzitter consumer insights

Consumer Insights zijn een middel naar een groter doel”. Een tattoo durfde ik niet aan, dus ik heb de zin ooit laten drukken op een tegeltje. De achterliggende gedachte: als je consumenteninzichten niet goed weet door te vertalen naar business relevantie, hoe informeer je dan marketing- en mediastrategie? Al ruim 15 jaar mag ik de grootste- en meest ambitieuze merken helpen vanuit dit zogeheten Research Based Consultancy.

Na periodes bij onder andere GfK en Epiphany RBC houd ik me sinds een aantal jaar als Head of Data, Tech & Insights bij IPG Mediabrands veel bezig met consumer insights en het humaniseren van data. Want alleen een goed begrip van de essentie van consumentenvoorkeuren, hun zorgen en hun dromen laat strategie in beweging komen.

 

Gerelateerde berichten