Celebrate

Welkom op de themapagina celebrate van VIA, waar we onze branche en vakgenoten jaarlijks vieren. In de dynamische wereld van media, data, creatie en tech is het essentieel om stil te staan bij de talenten, successen en doorbraken die onze industrie vormgeven. Dat doen we met prestigieuze prijzen die de kracht van innovatie, strategie en effectieve resultaten benadrukken.

Op deze pagina nodigen we je uit om de successen te vieren die ons vak zo bijzonder maken. Ontdek de verhalen achter de winnende cases van de AMMA’s en de Effie’s, en laat je inspireren door de creativiteit en effectiviteit die onze industrie rijk is. Een gelegenheid om te leren van de besten, om aspiraties te verhogen, en om te streven naar het bereiken van je eigen topprestaties.

 

VIA Legends

Agenda

Nieuws

36 cases maken kans op een Bronzen, Zilveren of Gouden Effie Award 2023

De Effie Awards, een van de meest prestigieuze onderscheidingen in de marketing- en communicatiesector, heeft dit jaar maar liefst 36 inzendingen ontvangen. Deze week starten de vakjury’s het jureringsproces.  De 40e editie van de Effie Awards  Op donderdag 16 november zal bekend worden wie er een plek op het podium verdient en een Bronzen, Zilveren of Gouden Effie in de wacht sleept. In het iconische pand van het circulaire congrescentrum Circa in Amsterdam zullen naar verwachting ruim 500 mensen uit de marketing- en reclamebranche de uitreiking bijwonen. Dit jaar maken 36 cases kans op een Effie. Hoofdjury voorzitter Hans Middelhoek: "Het aantal inzendingen is vergelijkbaar met vorig jaar. Met dit jaar meer cases in de categorie Gedrag Lang en Impactvolle proposities. Het is mooi om te zien dat er hele verrassende cases tussen zitten en steeds meer verschillende bureaus en organisaties inzenden voor de Effies." De vakjury  De Effie vakjury's, verspreid over zeven categorieën, starten deze week met het jureren van de 36 inzendingen. Deze 65 deskundigen, onder hen zowel vertegenwoordigers van de bureau- en adverteerderszijde als onafhankelijke onderzoekers, hebben de taak om de inzendingen te beoordelen op basis van de specifieke criteria van hun categorie. Alfred Levi en Hans Middelhoek vormen samen met de voorzitters van de zeven subcommissies de hoofdjury en zullen de uiteindelijke winnaars bepalen. De jury van de Maatschappelijke plus, onder leiding van Tim Claassen zal daarna oordelen wie van de winnaars een Maatschappelijke Plus verdienen. Deze eervolle vermelding is dit jaar een nieuwe toevoeging aan de Effie Awards.  Marketing Effie Live!  Ook dit jaar vindt de Effie Awards plaats na afloop van het marketing- en communicatiecongres, MarketingLive! Het congres heeft jaarlijks als 'motto' Bright Perspectives on Marketing en biedt een gevarieerd programma waaronder Dimitri Barbe van Springbok agency Make Sense, Tisha van Lammeren, CCO van Odido (voorheen T-Mobile) en Sander Schimmelpenninck. s’Avonds kun je aanschuiven bij het exclusieve galadiner waar de Effie Awards worden uitgereikt. De presentatie van de avond is dit jaar in handen van de Nederlandse stand-up comedian Edson Da Graça. Kaarten zijn in de verkoop en verkrijgbaar via https://effie.nl/tickets-kopen/

Lees verder

Effie Awards 2023 open voor inzending

Amsterdam, 19 juni 2023 - Vanaf vandaag is het mogelijk om cases in te zenden voor de Effie Awards, wereldwijd de meest prestigieuze vakprijs voor de marketing- en reclamebranche. Bureaus en adverteerders die een buitengewoon resultaat hebben behaald dankzij de inzet van effectieve marketing- en communicatiestrategieën, worden uitgenodigd om hun cases in te dienen. De uiterste deadline voor het inzenden is op 26 augustus. De Maatschappelijke Plus: erkenning voor maatschappelijke impact Dit jaar introduceert de Effie Awards een nieuwe toevoeging binnen de bestaande categorieën: de Maatschappelijke Plus. De Maatschappelijke Plus is geen extra categorie, maar een aanvulling op de zeven categorieën. Volgens Effie-stuurgroeplid Hans Middelhoek, is de Maatschappelijke Plus een waardevolle uitbreiding van de Effie Awards. “Marketeers kunnen met hun creatieve denkkracht belangrijke oplossingen ontwikkelen voor de uitdagingen van de maatschappij. Als Effie willen we dat stimuleren en cases die hier aan bijdragen voor het voetlicht brengen om te inspireren en ervan te leren”. Met de toevoeging van de Maatschappelijke Plus wil de organisatie merken die een positieve rol spelen in duurzame en sociale ontwikkelingen belonen en erkennen. Jaar vol vernieuwing, verjonging en verduurzaming  Dit jaar vindt de uitreiking van de Effie Awards plaats in Circa Amsterdam, Nederlands eerste circulaire evenementenlocatie. De geodetische bolconstructie van Circa Amsterdam is volledig opgebouwd met hergebruikte materialen en dat geldt ook voor bijna de volledige inrichting. Naast de introductie van deze nieuwe locatie en de toevoeging van de Maatschappelijke Plus, heeft er ook vernieuwing plaatsgevonden in de jury van de Effie Awards. Zo is eerder bekendgemaakt dat er 15 nieuwe juryleden en 4 nieuwe juryvoorzitters zijn toegetreden. Daarnaast is het dit jaar voor het eerst dat juniors met maximaal vijf jaar werkervaring een ‘stageplek’ hebben gekregen aan een van de jurytafels.  Indienen van cases Inzenden voor de Effie Awards kan tot en met 26 augustus. Daarna gaan de vakjury's, bestaande uit vertegenwoordigers van zowel bureaus, adverteerders als onafhankelijke onderzoekers, de ingezonden cases beoordelen. Net als voorgaande jaren verloopt het indienen van een case volgens een speciaal kortingsbeleid voor vroege inzendingen. De eerste deadline voor deze korting is op 14 juli, gevolgd door een tweede deadline op 1 augustus. Na de selectie van de vakjury, zal de hoofdjury vervolgens de uiteindelijke winnaars van de Effie Awards bepalen. De bekendmaking en uitreiking van de awards zal plaatsvinden op 16 november 2023. De kaartverkoop voor de award show zal later dit jaar van start gaan. Bezoek de website voor meer informatie over de Effie Awards en het indienen van cases.

Lees verder

Dit zijn de winnaars van de Programmatic Awards 2023

Amsterdam, vrijdag 16 juni – Op de NDSM-werf in het STRAAT Museum in Amsterdam zijn gisteravond de winnaars van de Programmatic Awards 2023 bekendgemaakt. Branchevereniging VIA reikte gisteravond op de bijzondere locatie voor de zevende keer de Programmatic Awards uit. Een avond gewijd aan de beste programmatic advertisingcases en (aanstormende) talenten van Nederland.   De uitreiking VIA-bestuurslid Dorine van Mullem, opende de avond met een hartelijk welkomstwoord en reflecteerde op de geschiedenis van de Programmatic Awards. Ze vertelde over het bescheiden begin van het evenement zeven jaar geleden, dat sindsdien is uitgegroeid tot het grootste en belangrijkste evenement in de programmatic industrie. Vervolgens nam hoofdjuryvoorzitter Richard Vis het woord om te praten over de ingediende cases: “Met deze editie zien we door de diversiteit aan inzendingen dat we meer dan ooit een divers publiek bedienen. Ook genomineerde talenten werken voor steeds meer verschillende werkgevers. Zo zien we talenten van adverteerders, media-eigenaren en bureaus. In het verleden kregen de Programmatic Awards nog wel eens het verwijt dat het sterk draaide om een kleine groep grote mediabureaus, de huidige inzendingen laten zien dat dit nu zeker niet meer het geval is. Het programmatic landschap is wat dat betreft diverser dan ooit.”Na deze toespraken werden de winnaars in de drie verschillende categorieën aangekondigd. Programmatic Star De avond werd afgesloten door Marvin Vacquier Droop, juryvoorzitter van de categorie Campaign, die een prijs uitreikte die vooraf niet was aangekondigd. Geheel in stijl met de locatie van het STRAAT museum, dat bekend staat als de Hall of Fame, een plek waar de internationale street art scene al jaren de buitenmuren beschilderd, werd een Programmatic Star award uitgereikt. Pim van Boekhold van DPG media ontving deze oeuvreprijs voor zijn jarenlange bijdrage aan de programmatic industrie.  Alle winnaars op een rij Programmatic StarPim van Boekhold – DPG Media  > TALENT Programmatic SpecialistMichael Kloosterhuis – Traffic Builders Rising StarBram Wicherink – Group M Nexus & Mindshare > CAMPAIGN Most Effective Campaign Adwise & Continu Branding / Awareness Polestar & dentsuBest Omnichannel Retail Merkle & Hema  > SOLUTION Best Use of TechnologyDept® & NSBest New TechnologySage+Archer \ Vistar Media

Lees verder

Kennisbank

Genomineerden Programmatic Awards 2022 bekend!

Opnieuw heeft een groot aantal bedrijven zich aangemeld voor de Programmatic Awards. Onder leiding van juryvoorzitters Marianne Deenik, Kevin Donker en Marvin Vacquier Droop maakt de jury vandaag de genomineerde cases en talenten bekend. De genomineerden: Talent Campaign Manager- Michelle van der Andel - Merkle Nederland- Harry Homeyer - GroupM MediaCom- Sijmon Wals - AdcombiRising Star- Dolores Eggink - Dentsu Benelux- Femke Sougé - Merkle Nederland- Amber van Eersel - Greenhouse.MindshareSales Evangelist- Kirsten Imrie - Amazon Ads- Kevin Vriend - DPG Media B.V.- Mink Zwolsman - Global Media & Entertainment Campagne Most Effective Campaign- Merkle Nederland - Carglass- Greenhouse.Mindshare - Unilever- Greenhouse.Mediacom - ShellBranding/Awareness- GroupM.Wavemaker - Colgate- Abovo Maxlead - Basic Fit- Accenture Interactive - Zilveren KruisBest Digital Programmatic Omnichannel Strategy- Publicis Groupe - Nomad Foods (Iglo)- Merkle Nederland - Leen Bakker- Greenhouse.Wavemaker - Toyota Solution Innovative Format- GroupM.Wavemaker - Schoevers- GroupM.Wavemaker - ANWB- Accenture Song - ABN AMRO (Duurzaamheid Wonen Campagne)Tech & Measurement- DPG Media Datalab- GroupM.Wavemaker & MeMo2 - NTI- Greenhouse & DPG - Dela Stem op je favoriete talent! Nu de nominaties bekend zijn, heeft de programmatic industrie tot 16 juni de mogelijkheid om als publieksjury op te treden en een stem uit te brengen op de genomineerde talenten. Het resultaat van deze stemming telt mee voor 40% van het eindresultaat. Stemmen Tickets zijn nu te koop Op dinsdag 5 juli maken we bekend wie wie de welverdiende winnaars zijn van de Programmatic Awards 2022. De zomerse tijd van het jaar vraagt om een tropische bestemming. We spreiden onze vleugels en strijken voor deze editie neer in de Kanarie Club in Amsterdam. Wil je verzekerd zijn van een ticket? Wacht dan niet te lang. Tickets

Lees verder

De genomineerden voor de Friends of Search Awards 2022 zijn bekend

Amsterdam, 3 juni 2022 – De jury van de Friends of Search Awards is eruit! In the categorie Best SEO (Search Engine Optimization) gaan Kemkens, Libresse en Van Den Top voor de winst. Buitenhof Tuinmeubelen en Leen Bakker zijn genomineerd in de categorie Best SEA (search engine advertising). De uitreiking vind plaats tijdens de Nederlandse editie van searchcongres Friends of Search 2022 op 14 juni in de Kromhouthal in Amsterdam. Barry Adams (SEO juryvoorzitter): De SEO awards bevatten dit jaar wederom een hoog niveau van innovatie en creatief denken, toegepast op moeilijke uitdagingen in concurrerende markten. Het succes wat bereikt is in de ingestuurde cases laat zien dat de Nederlandse SEO industrie echt vooraan staat wat betreft de nieuwste technieken en tactische uitvoeringen. In een snel-veranderend Google-ecosysteem laten deze projecten zien dat continue innoveren nodig is om je doelen te bereiken. Frederick Vallaeys (SEA juryvoorzitter): Dit jaar laten de inzendingen een aantal geweldige manieren zien om PPC prestaties te optimaliseren in een uitdagend economisch klimaat. Waar de ene case is opgebouwd met innovatieve strategieën die machine learning combineren met de waarde van first-party data, nam een andere indrukwekkende groep inzendingen een andere invalshoek. Zij tonen aan dat het combineren van het volledige scala aan nieuwe Google-mogelijkheden met unieke bedrijfsgedreven automatiseringslagen kan leiden tot net zo schitterende resultaten. Beoordeling door internationale experts Bij de beoordeling van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik. De jury bestaat uit een internationaal team van onafhankelijke search-experts met naast Barry Adams: Kristina Azarenko (MarketingSyrup Digital), Purna Virji (LinkedIn), Kate Adams (Google), Frederick Valleys (Optmyzr), Marcus Tober (Searchmetrics) en Linda Hogenes (Coolblue). Over de Friends of Search Awards De Friends of Search Awards zijn een initiatief van brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland. De awards worden dit jaar voor de derde keer uitgereikt. De winnaars presenteren hun case op het podium van de Nederlandse editie (14 juni) van Friends of Search in de Kromhouthal in Amsterdam. Tickets voor zowel de Nederlandse als de Belgische editie zijn te koop via: https://friendsofsearch.com/

Lees verder