
Gezamenlijke brancheorganisaties verbinden zich aan Pitchcode 2025
Op 29 september hebben bvA, VIA, DDA, IDEA, BNO, DDMA en PMA de Pitchcode 2025 ondertekend bij Felix Meritis in Amsterdam. Een uniek moment, want het is voor het eerst dat de branche-organisaties gezamenlijk de regels onderschrijven die in de Pitchcode 2025 zijn vastgelegd.
Nu bvA, VIA, DDA, IDEA, BNO, DDMA en PMA de Pitchcode 2025 onderschrijven, wordt er actief paal en perk gesteld aan onder meer pitchen zonder vergoeding. De Pitchcode bestaat uit 3 compacte hoofstukken: De Opdracht, Het Selectieproces en Algemene Voorwaarden.
Duidelijke guideline
De Pitchcode voorziet onder meer in een duidelijke guideline voor het opstellen van de briefing, het aantal deelnemers aan de pitch, de pitchvergoeding en het intellectueel eigendom. Daarnaast zijn er duidelijke regels met betrekking tot het nemen van verantwoordelijkheid door de betrokken partijen, het bieden van transparantie en het toezicht op een eerlijk pitchproces.
Kopstukken lenen hun gezicht
Negen kopstukken uit de creatieve industrie hebben hun gezicht geleend voor de realisatie van de campagne, die naast Out of Home ook uitgerold zal worden via diverse social kanalen en in print. Veel dank gaat uit naar Sven Vening (Dentsu Creative), Antoine Houtsma (Joe Public), Erik van Engelen (DDB en bvA), Joeri Jansen (Roorda), Liam Tjao (GoSpooky), Linda de Graaff (The Family), Marwan Guedamsi (aidem agency), Max Gramser (THNDR Ansterdam) en Paul Kroef (ARA).
Een initiatief van FONK magazine
De Pitchcode 2025 is tot stand gekomen op initiatief van FONK magazine en wordt namens de pitchbegeleiders onderschreven door 3MO.
Partners en sponsors
Bauer Media, JCDecaux, Ocean Outdoor, Centercom, Dentsu Creative, DEPT, The Family, iO, Total Design, NATWERK, Fabrique, Eastside, Wirelab en Traffic Today.