Search Buiten Zoekmachines - Search

Bij zoekmachinemarketing, ook wel bekend onder de Engelse term Search Engine Marketing, denken mensen in eerste instantie aan zoeken naar informatie in een traditionele zoekmachine. Op zich is dat niet zo vreemd, maar de wereld is zoveel groter dan Google en Bing. Er wordt namelijk op veel meer plekken gezocht, denk aan Funda voor makelaars, of Indeed voor uitzendbureaus.

In deze whitepaper ligt de focus op de platformen YouTube en Pinterest en op de marketplaces. Wij hebben hiervoor gekozen omdat hier voor (zoekmachine)marketeers de grootste optimalisatiekansen liggen.

Met dank aan Cees Krijger (Envonker), Vivianne van Strijland (Reprise) en Dolf Kos (SMG).

Download

 

 

Gerelateerde artikelen

De Digital Fairness Act

De Europese Commissie werkt aan de Digital Fairness Act (DFA), een nieuwe wet die consumenten beter moet beschermen in de digitale wereld. In dit artikel lichten we het gebruik van dark patterns en de bescherming van kwetsbare groepen toe. 

Lees verder