consumer insightS

De Taskforce consumer insights geeft duiding en richting voor een goed gebalanceerde media-, communicatie- en marketingstrategie. Dit doet zij door het veranderend consumentengedrag te analyseren, in kaart te brengen en te koppelen aan verschillende theorieën uit de gedragswetenschap die van invloed zijn op marketing en mediakeuzes in het vak. Op deze wijze maakt zij inzichtelijk welke theorieën het meest van toepassing zijn, welke mediaselectie daar het best op aansluit, welke keuzes gemaakt moeten worden om de juiste balans in de marketingstrategie te vinden en een evenwicht te creëren tussen korte- en langetermijndoelstellingen, investeringen en resultaten.

Jessica Groot

Initiative
Taskforcevoorzitter consumer insights

Al ruim 17 jaar in het marketingcommunicatie vak waarbij ik in 2022 het vertrouwde Hoorn heb ingeruild voor een nieuwe rol als Strategy Director bij Initiative. Jarenlang heb ik zeer commerciële klanten bedient en daarbij mijn klanten uitgedaagd het beste uit hun organisatie te halen op het gebied van marketingcommunicatie en media. Nu mag ik me bezighouden met het publieke domein en gaat het minder om ROI’s en meer om het vertonen van gewenst gedrag waar we als samenleving beter van worden. Consumer Insights worden in mijn persoonlijke geval dan ook meer People insights maar de het doel en de methodiek blijft hetzelfde; van massa’s data naar waardevolle insights.  







Gerelateerde berichten

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events!