consumer insightS
De Taskforce consumer insights geeft duiding en richting voor een goed gebalanceerde media-, communicatie- en marketingstrategie. Dit doet zij door het veranderend consumentengedrag te analyseren, in kaart te brengen en te koppelen aan verschillende theorieën uit de gedragswetenschap die van invloed zijn op marketing en mediakeuzes in het vak. Op deze wijze maakt zij inzichtelijk welke theorieën het meest van toepassing zijn, welke mediaselectie daar het best op aansluit, welke keuzes gemaakt moeten worden om de juiste balans in de marketingstrategie te vinden en een evenwicht te creëren tussen korte- en langetermijndoelstellingen, investeringen en resultaten.
Jessica Groot
Initiative
Taskforcevoorzitter consumer insights
Al ruim 17 jaar in het marketingcommunicatie vak waarbij ik in 2022 het vertrouwde Hoorn heb ingeruild voor een nieuwe rol als Strategy Director bij Initiative. Jarenlang heb ik zeer commerciële klanten bedient en daarbij mijn klanten uitgedaagd het beste uit hun organisatie te halen op het gebied van marketingcommunicatie en media. Nu mag ik me bezighouden met het publieke domein en gaat het minder om ROI’s en meer om het vertonen van gewenst gedrag waar we als samenleving beter van worden. Consumer Insights worden in mijn persoonlijke geval dan ook meer People insights maar de het doel en de methodiek blijft hetzelfde; van massa’s data naar waardevolle insights.
Gerelateerde berichten

Hoe het Consumer Insights Maturity Model inzichten inzichtelijk maakt
Alle merken willen vooruit, slimmer en beter worden, de concurrentie een stap voor blijven. Zeker als het gaat om het goed besteden van marketingeuro’s. Op zoek naar waarheden en feiten waarmee ze…

Kijk terug: ALV
Op 3 juni vond onze eerste Algemene Leden Vergadering als VIA plaats. Voordat we overgingen op het officiële deel, gingen we in op de belangrijkste ontwikkelingen, kansen en uitdagingen voor Creatie, Media…

Fusie wapenfeit nummer 1: twee nieuwe taskforces die het verschil gaan maken
De fusie tussen VEA en IAB Nederland is het ultieme bewijs dat je alles kunt bereiken, mits je er zelf 100% achter staat. Tussen de aankondiging en de daadwerkelijke fusie zaten nog geen drie maanden, maar…