consumer insightS
De Taskforce Consumer Insights geeft betekenis aan het begrip insights, richt zich op het duiden van belang van insights voor het formuleren van een gebalanceerde media,- communicatie- en marketingstrategie. We geven overzicht en duiding aan de diverse manieren waarop inzichten in het dynamische marketing- en medialandschap van tegenwoordig tot stand kunnen komen. De Taskforce koppelt hierbij nadrukkelijk theorie aan praktijk. Op deze wijze wil de Taskforce professionals uit het vak helpen om een beter overzicht te krijgen over verschillende methoden en technieken om insights te verkrijgen en te formuleren ( afhankelijk van doelstellingen, investeringen en beoogde resultaten). Op basis daarvan kunnen we media, communicatie en marketing tactieken tot uitvoering te brengen die op zichzelf weer nieuwe openingen bieden om inzichten te verkrijgen.
Jessica Groot
Initiative
Taskforcevoorzitter consumer insights
Al ruim 17 jaar in het marketingcommunicatie vak waarbij ik in 2022 het vertrouwde Hoorn heb ingeruild voor een nieuwe rol als Strategy Director bij Initiative. Jarenlang heb ik zeer commerciële klanten bedient en daarbij mijn klanten uitgedaagd het beste uit hun organisatie te halen op het gebied van marketingcommunicatie en media. Nu mag ik me bezighouden met het publieke domein en gaat het minder om ROI’s en meer om het vertonen van gewenst gedrag waar we als samenleving beter van worden. Consumer Insights worden in mijn persoonlijke geval dan ook meer People insights maar de het doel en de methodiek blijft hetzelfde; van massa’s data naar waardevolle insights.
Gerelateerde berichten

Hoe het Consumer Insights Maturity Model inzichten inzichtelijk maakt
Alle merken willen vooruit, slimmer en beter worden, de concurrentie een stap voor blijven. Zeker als het gaat om het goed besteden van marketingeuro’s. Op zoek naar waarheden en feiten waarmee ze…

Kijk terug: ALV
Op 3 juni vond onze eerste Algemene Leden Vergadering als VIA plaats. Voordat we overgingen op het officiële deel, gingen we in op de belangrijkste ontwikkelingen, kansen en uitdagingen voor Creatie, Media…

Fusie wapenfeit nummer 1: twee nieuwe taskforces die het verschil gaan maken
De fusie tussen VEA en IAB Nederland is het ultieme bewijs dat je alles kunt bereiken, mits je er zelf 100% achter staat. Tussen de aankondiging en de daadwerkelijke fusie zaten nog geen drie maanden, maar…