consumer insightS
De Taskforce Consumer Insights geeft betekenis aan het begrip insights, richt zich op het duiden van belang van insights voor het formuleren van een gebalanceerde media,- communicatie- en marketingstrategie. We geven overzicht en duiding aan de diverse manieren waarop inzichten in het dynamische marketing- en medialandschap van tegenwoordig tot stand kunnen komen. De Taskforce koppelt hierbij nadrukkelijk theorie aan praktijk. Op deze wijze wil de Taskforce professionals uit het vak helpen om een beter overzicht te krijgen over verschillende methoden en technieken om insights te verkrijgen en te formuleren ( afhankelijk van doelstellingen, investeringen en beoogde resultaten). Op basis daarvan kunnen we media, communicatie en marketing tactieken tot uitvoering te brengen die op zichzelf weer nieuwe openingen bieden om inzichten te verkrijgen.
Jessica Groot
Initiative
Taskforcevoorzitter consumer insights
Al ruim 17 jaar in het marketingcommunicatie vak waarbij ik in 2022 het vertrouwde Hoorn heb ingeruild voor een nieuwe rol als Strategy Director bij Initiative. Jarenlang heb ik zeer commerciële klanten bedient en daarbij mijn klanten uitgedaagd het beste uit hun organisatie te halen op het gebied van marketingcommunicatie en media. Nu mag ik me bezighouden met het publieke domein en gaat het minder om ROI’s en meer om het vertonen van gewenst gedrag waar we als samenleving beter van worden. Consumer Insights worden in mijn persoonlijke geval dan ook meer People insights maar de het doel en de methodiek blijft hetzelfde; van massa’s data naar waardevolle insights.
Gerelateerde berichten

Consumer Insights #3: Het inzichtelijk maken van tijdelijke en universele inzichten
Publiceerde de Taskforce Consumer Insights eerder dit jaar het Consumer Insights Maturity Model, in een nieuw artikelenreeks kijkt de taskforce naar de basisprincipes van een inzicht. In het eerste artikel stond het verzamelen van input centraal. Want…

Consumer Insights #2: De ingrediënten van een goed inzicht
Publiceerde de Taskforce Consumer Insights eerder het Consumer Insights Maturity Model, in een nieuw artikelenreeks kijkt de taskforce naar de basisprincipes van een inzicht. In het eerste artikel stond het verzamelen van input centraal. Want zonder input…

Consumer Insights #1: Input verzamelen voor de juiste inzichten
Om de markt te helpen bij het (makkelijker) inzichtelijk maken van inzichten, publiceerde de Taskforce Consumer Insights eerder het Consumer Insights Maturity Model. In een nieuw artikelenreeks kijkt de taskforce naar de basisprincipes…

Insights in communicatie: de splijtende pass naar voren
In dit tweede interview door de VIA taskforce Consumer Insights deelt Dick van der Lecq, zijn visie over het Maturity Model. De missie van de VIA Consumer Insights Taskforce is marketeers helpen inzichten…

Insights in communicatie: een versimpeling van de waarheid
In dit eerste interview door de VIA taskforce Consumer Insights gaan we in gesprek met de markt over hoe zij het Maturity Model gebruiken. De missie van de VIA Consumer Insights Taskforce is…