Digital Out of Home

Digital Out of Home (DOOH) is wellicht het meest publieke medium dat er bestaat. Het staat altijd in de schijnwerpers bij consumenten, gemeenten en adverteerders. Het is dan ook niet zo vreemd dat steeds meer adverteerders de voordelen van DOOH beginnen in te zien, zoals interactieve advertenties die dynamisch zijn aangepast aan de doelgroep en het tijdstip van de dag. Om het overzicht en de groei van de markt verder te kunnen bestendigen, zal de Taskforce DOOH alle marktpartijen duidelijkheid en eenduidigheid bieden over de belangrijke thema’s rondom dit medium.

Robert van der Starre

Kinetic
Taskforcevoorzitter Digital Out of Home

Dag, mijn naam is Robert van der Starre, de nieuwe voorzitter van de DOOH taskforce van VIA. Met meer dan 20 jaar (D)OOH ervaring aan exploitant- en bureau zijde vind ik het een mooie uitdaging om (D)OOH een nog volwassener en groter medium te maken. Vanuit Kinetic, (D)OOH label van GroupM, hebben we jarenlang een geweldig trackrecord als het gaat om innovaties, werken aan nieuwe currencies en validatie projecten. Het samenwerken met adverteerders als Unilever, T-mobile en DPG/Qmusic, de mediabureaus Mindshare, Wavemaker, Mediacom, Xaxis en Greenhouse en de partnership met alle exploitanten heeft hier absoluut een hele grote waarde in gehad. Van heel dichtbij heb ik DOOH binnen het medium zien ontwikkelen. Wanneer je terugkijkt en nu ziet waar DOOH staat is dat fantastisch echter zijn we er nog niet.  Het bouwen van bruggen tussen diverse partijen, het creëren van nieuwe partnerships en vooruit denken is hierin essentieel om uiteindelijk DOOH als waterdicht medium neer te zetten waarbij de currency volledig valide is om mee te lopen als volwaardig medium in de totale mix. Dit zal mijn voornaamste taak worden. Ik heb er onwijs veel zin in. 

Gerelateerde berichten

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events!