Nieuws

Conny Braams volgt Alfred Levi op als hoofdjuryvoorzitter Effie Awards
Amsterdam, 28 september 2023 – Conny Braams, de recent afgetreden Chief Digital and Commercial Officer van Unilever, verantwoordelijk voor de digitale transformatie, marketing en sales wereldwijd, wordt de nieuwe hoofdjuryvoorzitter van de Effie…

Insights in communicatie: de splijtende pass naar voren
In dit tweede interview door de VIA taskforce Consumer Insights deelt Dick van der Lecq, zijn visie over het Maturity Model. De missie van de VIA Consumer Insights Taskforce is marketeers helpen inzichten…

AI-persoonlijkheid Esther Olofsson nieuwste lid van VIA Taskforce Creative
Amsterdam, donderdag 21 september – De Taskforce Creative van branchevereniging VIA verwelkomt met trots een uniek nieuw lid in hun team: Esther Olofsson, AI-persoonlijkheid en virtual human. Met deze samenwerking tussen mens…

Insights in communicatie: een versimpeling van de waarheid
In dit eerste interview door de VIA taskforce Consumer Insights gaan we in gesprek met de markt over hoe zij het Maturity Model gebruiken. De missie van de VIA Consumer Insights Taskforce is…

Renée van den Oetelaar (Boomerang FT): ‘Ik heb een sterke visie op talent’
De twaalfde aflevering van Just Getting Started, de podcast voor jonge bureauleiders, is nu te beluisteren. Aflevering 12- JUST GETTING STARTED Renée van den Oetelaar is VIA-bestuurslid en managing director van Boomerang FT,…

36 cases maken kans op een Bronzen, Zilveren of Gouden Effie Award 2023
De Effie Awards, een van de meest prestigieuze onderscheidingen in de marketing- en communicatiesector, heeft dit jaar maar liefst 36 inzendingen ontvangen. Deze week starten de vakjury’s het jureringsproces. De 40e editie van…

In memoriam: Pietro Tramontin
Ciao Pietro Met groot verdriet hebben we kennisgenomen van het overlijden van Pietro Tramontin. Een man die ontzettend veel voor het reclamevak gedaan en betekend heeft. Met zijn bureaus Result, DDB en zijn talrijke bestuurs- en adviesfuncties onder andere…

Marc Oosterhout: ‘De beste manier van leren is zelf doen’
Deze week is achtste editie van VIA Kickstart van start gegaan. Hét opleidingsprogramma voor starters in de media, communicatie en reclame industrie. De gastcollegereeks bestaat dit jaar uit 13 onderdelen, variërend van…

Ontdek DMEXCO 2023
Ook dit jaar belooft DMEXCO weer een mooi event te worden. Met een overvloed aan informatieve keynotes, boeiende masterclasses en netwerkevenementen, is DMEXCO 2023 dé plek om kennis te vergroten en je netwerk…

Update: TCF – actieplan
De Belgische rechter heeft besloten dat IAB Europe het TCF-actieplan niet hoeft uit te voeren in afwachting van een beslissing van het Hof van Justitie van de Europese Unie (HvJ). In 2021…

De DSA in actie: Hoe veranderen nieuwe EU-regels de onlinewereld?
Auteur: Sander van Oostrom In dit artikel bespreekt VIA-jurist Sander van Oostrom de laatste updates en ontwikkelingen over de Digital Services Act (DSA) Vanaf 25 augustus zijn de grootste technologiebedrijven verplicht om te…

Schrijf je in voor YIM Weekend
Het is bijna zover: YIM Weekend, het jaarlijkse hoogtepunt voor jonge mediatalenten, staat weer voor de deur. Presenteer jezelf dit weekend als een (toekomstige) expert in de media-industrie. Ben je klaar om je…
De branchevereniging die breder kijkt, denkt en werkt
VIA is hét netwerk dat de hele marketingketen verbindt en samen met de meer dan 250 leden de markt vooruit helpt. Een netwerk waarin plaats is voor data, media, creatie, technologie en voor iedereen in de branche. Van CEO’s tot starters en van professionals werkzaam bij adverteerders, media-, reclame-, communicatiebureaus en ad-techplatformen tot exploitanten en uitgevers. Want wij geloven dat verbinding de motor van vooruitgang is.

Onze leden
Agenda

Taskforce
Wil je een belangrijke bijdrage leveren aan de verdere groei en professionalisering van het marketing en communicatievakgebied? Dat kan! Als lid van VIA heb je namelijk de mogelijkheid om zitting te hebben in één van twaalf taskforces binnen het netwerk. Binnen de taskforce werk je samen met andere ervaren professionals aan verschillende deliverables als whitepapers, cases en evenementen waarmee je je kennis over jouw vakgebied in de markt vergroot.