Archieven Kennisbank
Uitspraak Europese rechter over IAB Europe en TCF
Het Hof van Justitie van de Europese Unie (HvJ) heeft een uitspraak gedaan over de zaak tussen IAB Europe en de Belgische gegevensbeschermingsautoriteit over het gebruik van het TCF, nadat de Belgische…
Doe mee: Retail Media Survey 2024
De Retail Media Taskforce van VIA heeft jouw hulp nodig! Retail Media is een hot topic en is al een paar jaar een van de snelst groeiende mediakanalen. Met deze…
Niki Schroeder en Saskia Baneke over de kracht van het begrijpen van je doelgroep
In de wereld van marketing draait alles om het ontwikkelen van het juiste aanbod en het overtuigen van mensen om voor jouw product of dienst te kiezen. Dit vereist een diepgaand begrip…
Dit was the State of the Market voor DOOH
Afgelopen donderdag kwamen we met meer dan honderd vakgenoten samen in het kantoor van Clear Channel in Hoofddorp, om de State of the Market te bespreken voor Digital Out of Home. …
IAB Tech Lab – Podcast Technical Measurement Guidelines v2.2.
We hebben jouw input nodig! IAB Tech Lab heeft de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van podcastmeting aangekondigd met de release van Podcast Technical Measurement Guidelines v2.2. De updates zijn nu beschikbaar voor…
Recap The Power of AI in Advertising
Wij kijken terug op een geslaagd AI event georganiseerd door onze Taskforce Data en Tech in samenwerking met de taskforce Creative. Kijk je mee? Wat een toffe locatie en line-up sprekers!…
Autoriteit Persoonsgegevens publiceert richtlijnen voor het opstellen van een correcte cookiebanner
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft aangekondigd in 2024 strenger op te treden tegen misleidende cookiebanners. Eerder al uitte het kabinet haar zorgen over het gebruik van cookies en online tracking, waardoor een extra budget van 500.000…
International Women’s Day 2024: VIA one-on-one
VIA wil vrouwen samenbrengen en aanmoedigen om met elkaar in gesprek te gaan en ervaringen en learnings te delen. Met als doel om zo tot een inclusievere werkomgeving te komen. Mentoring heeft…
Aftellen tot de AMMA Nomination Week
Donderdag 15 februari, Amsterdam – De jaarlijkse zoektocht naar de meest innovatieve en impactvolle prestaties binnen de media-industrie is vanaf deze week in volle gang nu de inzendtermijn voor de Annual of…
The Power of AI in Advertising met Jason Khodabux van DPG Media
Op donderdag op 15 februari neemt Jason Khodabux de presentatie van het evenement ‘The Power of AI in Advertising’ op zich. Sinds eind 2020 vervult Jason de rol van accountmanager bij DPG…
IAB Tech Lab – Google’s Privacy Sandbox Fit gap analysis
We hebben jouw input nodig! IAB Tech Lab heeft deze week de fit gap-analyse gepubliceerd inzake Google Privacy Sandbox. Deze is momenteel beschikbaar voor openbaar commentaar. Je hebt tot 22 maart 2024 om jouw feedback en…
De kracht van creativiteit in neuromarketing
Auteur: Ferdi Gökhan Ferdi Gökhan is Head of Science en Behavioral Strategist bij Yune en onderdeel van de taskforce Creative. In deze blog bespreekt hij Neuromarketing en de kracht van creativiteit. In…