Kennisbank

BENCHMARK 2022 VERSTUURD
Op 16 mei 2023 is het eerste deel van de Benchmark Monitor 2022 uitgestuurd, een rapport dat sinds 1979 jaarlijks wordt opgemaakt. De Benchmark bestaat uit drie delen: bedrijfsresultaten, uurtarieven en…

Whitepaper Customer Data Platform
Deze whitepaper biedt een volledig overzicht van een Customer Data Platform (CDP) voor professionals in digitale marketing. We definiëren wat een CDP is, bespreken de voordelen, implementatie-overwegingen en middelen. We behandelen essentiële kenmerken, voordelen…

Bestedingen digital advertising in 2022 naar 3,5 miljard, groei van 13 procent
Groeipercentages van de globale spelers stabiliseert en 43 procent zonder third-party cookies ingekocht Amsterdam, 9 mei 2023 – De digital-advertisingbestedingen zijn in 2022 met 13 procent gegroeid. In totaal besteedden adverteerders ruim…

In gesprek met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat over de Digital Services Act
In gesprek met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat over de Digital Services Act De brancheverenigingen van de digitale (reclame) industrie (VIA, DDMA, bvA, DDA en Thuiswinkel) zijn in gesprek…

Mèlanie Bosveld (Kult&Ace, PACT) treedt toe als nieuw bestuurslid van VIA
Bosveld brengt kennis in rondom DE&I en jong creatief talent Amsterdam, 1 mei 2023 – Tijdens de Algemene Ledenvergadering van branchevereniging VIA op 13 april is Mèlanie Bosveld benoemd tot nieuw…

interview met Guido Grevink over de onderzoeksresultaten van De Waarde van Data
Op 4 april publiceerde VIA het onderzoek De Waarde van Data: het Consumentenperspectief. Juridisch adviseur Guido Grevink was na de afronding van het onderzoek betrokken om de onderzoeksresultaten juridisch te duiden. In dit…

Algemene Ledenvergadering 2023
Op 13 april vond de Algemene Ledenvergadering van branchevereniging VIA plaats, waar we terugblikten op het jaar 2022 en onze plannen voor 2023 bespraken. In dit artikel vind je een korte…

Legend Diner 2023
In de Rode Hoed vond vorige week het jaarlijkse evenement voor bureaudirecteuren en leiders uit het marketingvakgebied plaats. De avond was gevuld met goed gezelschap, een driegangen diner en drie uitreikingen…

Beschikbaarheidsmatrix Retail Media
Retail media is een belangrijk onderdeel geworden van de mediastrategie voor merken. Om leveranciers (merken) en bureaus meer inzicht te geven in het snelgroeiende retail medialandschap heeft de VIA Taskforce Retail Media…

Mary Hoogerbrugge benoemd tot VIA Legend
VIA benoemt Rogier IJzermans (Ace) als Most Valuable Player, Renee van den Oetelaar (Boomerang Agency) is Rookie of the Year en Mary Hoogerbrugge tot legend Amsterdam, vrijdag 14 april – Gisteravond vond het Legend Diner plaats…

Luister de eerste aflevering van de nieuwe podcast: VIA Industry Insights
Vol trots brengen wij vandaag de eerste aflevering van onze nieuwe podcastserie uit: de VIA Industry Insights. Deze podcastserie richt zich op de actualiteiten binnen de media-industrie en draagt bij aan kennisdeling in…

Recap Media Trend Event
Op 30 maart vond in Hotel Jakarta, het Media Trend Event plaats en praatten deskundigen vakgenoten bij over ontwikkelingen rondom het Nationaal Media Onderzoek, podcasts, connected TV, inclusieve mediaplanning en cookieless…