Sinds 1911 wordt jaarlijks op 8 maart Internationale Vrouwendag gevierd. Een dag die in het teken staat van solidariteit onder vrouwen, het opkomen voor de rechten van de vrouw en het zorgen…
Voor meer uniformiteit en transparantie is sinds 1 juni 2020 een vaste currency binnen de Digital Out-of-Home (DOOH) markt geïntroduceerd vanuit de Joint Industry Commitee Buitenreclame (JIC BRO): een Digitale Opportunity To See (D-OTS).…
Na jaren van onderhandelen hebben de Europese lidstaten ingestemd met het concept van de e-Privacy Verordening, die onder andere specifieke regels bevat voor omgang met privacy op digitale kanalen. Lees in deze…
Playbook biedt inzicht in een van de populairste online verkoopkanalen De Taskforce E-commerce publiceert vandaag het playbook ‘Marketplaces in het e-commercelandschap’. Door het publiceren van het eerste playbook over dit onderwerp wil…
De kijktijd van video blijft maar stijgen en er komen steeds meer platformen bij waar video de drijvende kracht is achter het hoge engagement van het publiek. De fragmentatie van het video…
Third party cookies gaan verdwijnen, maar er zijn zoveel alternatieven dat niemand zich zorgen hoeft te maken. HIERBIJ Een overzicht. Het privacybewustzijn bij consumenten is wereldwijd nog nooit zo hoog geweest. Uit…
Inzicht in het ecosysteem van podcasts, muziekstreamingdiensten en digitale radio De Taskforce Digital Audio publiceert vandaag de 2021 versie van de overzichtskaart Nederlandse digitale audiomarkt. Met het overzicht wil de taskforce marketing- en…
De grootste ontwikkelingen in ons vak vinden plaats op het gebied van data en tech. Ontwikkelingen waarvan we alle voordelen ondervinden en inzien, maar ze roepen ook vragen op, onder andere op…
De fusie tussen VEA en IAB Nederland is het ultieme bewijs dat je alles kunt bereiken, mits je er zelf 100% achter staat. Tussen de aankondiging en de daadwerkelijke fusie zaten nog geen drie maanden, maar…
Op 15 december 2020, onthulde de Europese Commissie haar voorstel voor de Digital Services Act (DSA), die voortbouwt op de huidige e-commercewet uit 2000 , en de Digital Markets Act (DMA), de nieuwe mededingingswet…
Denk je aan de taskforces van IAB Nederland, dan denk je al snel aan de Taskforce Programmatic, die mede dankzij de populaire Programmatic Awards zijn zichtbaarheid enorm heeft vergroot. Denk je aan…
Logo symboliseert en combineert de veerkracht en groei van IAB Nederland en VEA Na de officiële fusie tussen brancheverenigingen IAB Nederland en VEA presenteert het nieuwe brancheplatform VIA vandaag zijn logo, huisstijl…