Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen in onze sector op het gebied van programmatic? Welke veranderingen zijn gaande? Welke kansen en uitdagingen zijn er? En over welke onderwerpen wil de markt meer weten?…
Voor meer uniformiteit en transparantie is sinds 1 juni 2020 een vaste currency binnen de Digital Out-of-Home (DOOH) markt geïntroduceerd vanuit de Joint Industry Commitee Buitenreclame (JIC BRO): een Digitale Opportunity To See (D-OTS).…
Playbook biedt inzicht in een van de populairste online verkoopkanalen De Taskforce E-commerce publiceert vandaag het playbook ‘Marketplaces in het e-commercelandschap’. Door het publiceren van het eerste playbook over dit onderwerp wil…
De kijktijd van video blijft maar stijgen en er komen steeds meer platformen bij waar video de drijvende kracht is achter het hoge engagement van het publiek. De fragmentatie van het video…
Third party cookies gaan verdwijnen, maar er zijn zoveel alternatieven dat niemand zich zorgen hoeft te maken. HIERBIJ Een overzicht. Het privacybewustzijn bij consumenten is wereldwijd nog nooit zo hoog geweest. Uit…
Inzicht in het ecosysteem van podcasts, muziekstreamingdiensten en digitale radio De Taskforce Digital Audio publiceert vandaag de 2021 versie van de overzichtskaart Nederlandse digitale audiomarkt. Met het overzicht wil de taskforce marketing- en…
De grootste ontwikkelingen in ons vak vinden plaats op het gebied van data en tech. Ontwikkelingen waarvan we alle voordelen ondervinden en inzien, maar ze roepen ook vragen op, onder andere op…
Verschillende grote uitgevers en adverteerders spraken afgelopen zomer hun zorgen uit over een opt-in voor advertentietracking in iOS 14. Apple wil met de update, die naar alle waarschijnlijkheid in het eerste kwartaal…
Landschap, spindiagrammen en legenda geven inzicht in het ecosysteem van digital commerce De Taskforce E-commerce publiceert vandaag de eerste overzichtskaart van het Nederlandse e-commercelandschap. Met het overzicht wil de taskforce marketing- en communicatieprofessionals…
Onderzoek toont aan: C-level meer dan ooit in spagaat (in ons complexe en snel ontwikkelend vakgebied) Aanvullend kwantitatief onderzoek zorgt voor interessante verdieping Ondanks het besef van wat de grootste ontwikkelingen, kansen…
Inzicht in het ecosysteem van podcasts, muziekstreamingdiensten en digitale radio De Taskforce Digital Audio publiceert vandaag de eerste overzichtskaart van de Nederlandse digitale audiomarkt. Met het overzicht wil de taskforce marketing- en communicatieprofessionals inzicht…
De Taskforce Data & Techniek van IAB Nederland publiceert vandaag het eerste Data-IN-framework op de Nederlandse markt. Met het framework, inclusief bijbehorend Data-Maturity-model, wil de taskforce marketing- en communicatieprofessionals een basis geven…