Marketingkennis

NMO start tender voor NMO Cross Media
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) bevindt zich in de opbouwfase. In eerste instantie worden alle afzonderlijke bereiksonderzoeken vernieuwd en verbeterd. Daarna is het doel om de diverse onderdelen bij elkaar te brengen,…

Inschrijvingen VIA Kickstart 2022 zijn geopend
Junior account- en projectmanagers, (digital) producers, creatieven, strategen, mediaplanners en alle andere starters werkzaam in de creatieve sector, opgelet! Het succesvolle opleidingsprogramma Kickstart gaat in september weer van start. Een opleidingsprogramma speciaal…

Dit zijn de winnaars van de Programmatic Awards 2022
De winnaars van de Programmatic Awards 2022 zijn bekend. VIA Nederland reikte gisteravond in de zomerse sferen van de Kanarie Club in Amsterdam de Programmatic Awards uit. Een avond gewijd aan de beste programmatic advertisingcases en (aanstormende)…

Aanzienlijke groei in de digitale advertentiemarkt
De Europese markt voor online reclame is in 2021 met 30,5% gegroeid tot 92 miljard euro. Dit blijkt uit het jaarlijkse AdEx-benchmarkrapport van IAB Europe, in Nederland vertegenwoordigd door VIA Nederland. Het…

Update Reclame Social Media & Influencer Marketing (RSM)
Op 1 juli 2022 treedt de aangepaste Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) in werking. Directe aanleiding voor deze wijziging zijn de nieuwe beleidsregels van het Commissariaat voor de Media waarin wordt…

VIA introduceert vertrouwenspersoon voor alle leden
VIA introduceert vertrouwenspersoon voor alle leden Om alle leden te ondersteunen bij het creëren van een veilige werkomgeving stelt branchevereniging VIA een vertrouwenspersoon aan die voor alle leden beschikbaar is. We spreken…

Genomineerden Programmatic Awards 2022 bekend!
Opnieuw heeft een groot aantal bedrijven zich aangemeld voor de Programmatic Awards. Onder leiding van juryvoorzitters Marianne Deenik, Kevin Donker en Marvin Vacquier Droop maakt de jury vandaag de genomineerde cases en…

Hoe je in tijden van verandering toch succesvol kunt zijn en blijven met omnichannelmarketing
Hoe je in tijden van verandering toch succesvol kunt zijn en blijven met omnichannelmarketing Interview met Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead Het is een buzzword dat al enkele jaren meedraait, zij het…

De visie van Stefan Havik, CDO DPG Media, op de cookieless toekomst
De visie van Stefan Havik, CDO DPG Media, op de cookieless toekomst De Belgische gegevensbeschermingsautoriteit (APD) oordeelde afgelopen februari dat het Transparency & Consent Framework (TCF) van IAB Europe op verschillende punten…

De genomineerden voor de Friends of Search Awards 2022 zijn bekend
Amsterdam, 3 juni 2022 – De jury van de Friends of Search Awards is eruit! In the categorie Best SEO (Search Engine Optimization) gaan Kemkens, Libresse en Van Den Top voor…

Airborne en Swocc lanceren podcast ‘GIEP’
Hoe de Nederlandse reclame-industrie volwassen werd. Vanaf vandaag is ‘GIEP’ te beluisteren. Deze podcast vertelt hoe de reclame-industrie in Nederland sinds de jaren ‘60 uitgroeide tot een volwaardige bedrijfstak. Een verhaal dat…

Nieuwe regels om misleidende reclame tegen te gaan in Nederlandse Reclame Code
Op 28 mei 2022 zijn artikel 8 en bijlage 1 van het algemeen deel van de Nederlandse Reclame Code (NRC) gewijzigd. Deze wijziging vloeit voort uit de omzetting van de Europese…