Category Marketingkennis
Niki Schroeder en Saskia Baneke over de kracht van het begrijpen van je doelgroep
In de wereld van marketing draait alles om het ontwikkelen van het juiste aanbod en het overtuigen van mensen om voor jouw product of dienst te kiezen. Dit vereist een diepgaand begrip…
Dit was the State of the Market voor DOOH
Afgelopen donderdag kwamen we met meer dan honderd vakgenoten samen in het kantoor van Clear Channel in Hoofddorp, om de State of the Market te bespreken voor Digital Out of Home. …
Recap The Power of AI in Advertising
Wij kijken terug op een geslaagd AI event georganiseerd door onze Taskforce Data en Tech in samenwerking met de taskforce Creative. Kijk je mee? Wat een toffe locatie en line-up sprekers!…
Autoriteit Persoonsgegevens publiceert richtlijnen voor het opstellen van een correcte cookiebanner
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft aangekondigd in 2024 strenger op te treden tegen misleidende cookiebanners. Eerder al uitte het kabinet haar zorgen over het gebruik van cookies en online tracking, waardoor een extra budget van 500.000…
International Women’s Day 2024: VIA one-on-one
VIA wil vrouwen samenbrengen en aanmoedigen om met elkaar in gesprek te gaan en ervaringen en learnings te delen. Met als doel om zo tot een inclusievere werkomgeving te komen. Mentoring heeft…
Aftellen tot de AMMA Nomination Week
Donderdag 15 februari, Amsterdam – De jaarlijkse zoektocht naar de meest innovatieve en impactvolle prestaties binnen de media-industrie is vanaf deze week in volle gang nu de inzendtermijn voor de Annual of…
The Power of AI in Advertising met Jason Khodabux van DPG Media
Op donderdag op 15 februari neemt Jason Khodabux de presentatie van het evenement ‘The Power of AI in Advertising’ op zich. Sinds eind 2020 vervult Jason de rol van accountmanager bij DPG…
Whitepaper DATA-CLEANROOMS: Wat zijn het en hoe zet je ze effectief in?
Het landschap van digitale marketing is flink veranderd. Firefox en Safari ondersteunen geen cookies van derden meer, Chrome is ze aan het uitfaseren en de ePrivacy Richtlijn en GDPR vereisen dat uitgevers…
Brancheverenigingen DDMA en VIA publiceren gezamenlijke Whitepaper over Search Automation
Amsterdam, donderdag 25 januari 2024 – Brancheverenigingen DDMA en VIA bundelen opnieuw hun krachten en presenteren de whitepaper Search Automation 2024. Deze publicatie is gericht op het ondersteunen van search-specialisten en marketeers…
De VIA vertrouwenspersoon: Frequently Asked Questions
Gerda Arends-Ruitenberg is nu ruim een jaar onafhankelijk vertrouwenspersoon voor VIA-leden en haar medewerkers. Zij is het centrale punt waar ongewenst gedrag kan worden gemeld en staat mensen bij met raad en…
Ben jij het Young in Media (YIM) Talent van 2024?
Jong talent moet gevierd worden! Ben jij (of ken jij) een young professional tussen de 18 en 30 jaar oud, met maximaal drie jaar ervaring in de media, communicatie en reclamebranche? Dan…
Legal Digital Advertising Checklist
In een tijdperk waarin digitale interactie en online aanwezigheid de norm zijn geworden, is het verzamelen van persoonsgegevens een integraal onderdeel geworden van het online ecosysteem. Dit gebeurt door middel van (tracking-)cookies…