Marketingkennis

Nieuwe Code voor Duurzaamheidsreclame
Graag wijzen wij onze leden op de nieuwe Code voor Duurzaamheidsreclame die op 1 februari in werking is getreden. Deze code is onderdeel van de Nederlandse Reclame Code, die voorschrijft hoe…

Interview Karen van Tongeren, B2B Marketing Manager bij DPG Media
Het succesverhaal van marketing-kennisplatform DPG Grow. Grow, het kennisplatform van DPG Media dat marketeers en ondernemers helpt om hun business te laten groeien, bestaat bijna twee jaar. Voor Saskia Baneke, directeur…

Caitrina van Veen (bureau Marble): ‘Met een beetje bluf is niets mis’
De zesde aflevering van Just Getting Started, de podcast voor jonge bureauleiders, is nu te beluisteren. Aflevering 6 – JUST GETTING STARTED In de zesde aflevering van de VIA-podcast is Caitrína van…

Wie wint het Gouden koffiekopje 2023?
In 2022 waagden Titus van Dijk, Patritia Pahladsingh, Ruben Scheurs en Frank Volmer zich tijdens Koffiedik Kijken aan voorspellingen voor 2022. Wie had het bij het juiste eind en wint dit jaar…

Wie zet er al die jaren de kopjes koffie tijdens Koffiedik Kijken?
Wie zet er al die jaren de kopjes koffie tijdens Koffiedik Kijken? Een interview met Jeanne Misteli, projectmanager van de 31e editie van Koffiedik Kijken. Ze was ooit laatst zittend bestuurslid van…

Pieter Zijlstra (Locals Agency): ‘We willen meedoen met de Randstad’
De vijfde aflevering van Just Getting Started, de podcast voor jonge bureauleiders, is nu te beluisteren. Aflevering 5 – JUST GETTING STARTED In de vijfde aflevering van de podcast is Pieter Zijlstra,…

Siebren Roorda (PubMatic): ‘Eindelijk is de branche het eens over de vijf KPI’s waarmee de effectiviteit van retail-mediacampagnes kunnen worden beoordeeld’
Auteur: Rogier LammersRogier Lammers is de nieuwe voorzitter van de Retail Media taskforce binnen branchevereniging VIA Het ecosysteem van digital e-commerce is in de afgelopen twee jaar zo snel geëvolueerd dat het volgens…

ONDERZOEK DIVERSITEIT IN TV-RECLAME: POSITIEVE VERSCHUIVING MAAR ER VALT NOG VEEL TE WINNEN
Stichting ReFrame, bvA en VIA kondigen plan aan voor meer inclusieve communicatie Ondanks alle inspanningen en initiatieven op het gebied van diversiteit en inclusie, blijkt uit nieuw onderzoek dat de reclame-industrie…

Leidraad bescherming online consument
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de in 2020 gepubliceerde Leidraad bescherming online misleiding een update gegeven. Een update was volgens de ACM noodzakelijk omdat nieuwe wetgeving in aantocht is, zoals…

BRANCHEBORREL: THE WRAP-UP
Of het nou gaat om een strik om je kerstcadeau of het afronden van de jaarplanning, december staat in het teken van wrapping-up. Daarom nodigen we VIA-leden graag uit voor de allerlaatste…

Recap Thinking Outside The Box
“Dyslexie is geen beeld. Geen passage. Maar een landschap, gebloemschikt naar het ritme van mijn brein. Laat het geen strijd zijn waarin alleen de sterkste overleven, maar een compositie waarin alle bijzondere breinen…

Thinking Outside The Box
DE kracht van neurodiversiteit op de werkvloer Deze week vieren wij neurodiversiteit met Thinking Outside The Box. Aanstaande donderdag organiseert VIA vanuit Tolhuistuin in Amsterdam, een event dat volledig in het…